Gå til innhold

Ettåringen vil ikke ha melk...Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hun drikker kun ca 100 ml mme i døgnet. Vil ikke ha vanlig kumelk, og godtar kun flaske med melk om morningen.

Jeg synes dette er for lite melk...men hva kan man gjøre????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt har aldri likt mme. Som nyfødt klarte jeg å tvinge noen få dråper i ham, men vi måtte starte tidlig med grøt. Noen få dråper ble det også om kvelden fra 10mnd frem til nå - snart 1år.

Nå har jeg begynt å gi kumelk. Den første uken nektet han. Men nå ser han vel at flasken ikke kommer tilbake, og har så smått begynt å drikke kumelk. Du må gi kumelk gradvis - blandet det med mme i begynnelsen, for så å kutte ut flasken. Gutten min liker best melken sin iskald. Det er så spennende:)

Ellers må man huske at mme er mat - og kumelk er drikke. Så det er ikke så mye kumelk de trenger. Mulig datteren din er klar for å kutte ut mme og heller spise mer fast føde.

Skrevet

Min datter var egentlig ikke gald i mme, kun pupp, men den sluttet hun med selv da hun var 8mnd. Gikk derfor over til litt mme og biloa. Dette var et råd jeg fikk fra helsestajonen, mengde melk er ikke så avgjørende, men vitaminene i den. Ost og yogurt/biola er en god erstatning. Og det gir henne en annen smak, kanksje vil hun etterhvert drikke mer melk.

Skrevet

Hva gjør du??? Du prøver igjen og igjen........

Skrevet

Lillegutten min liker ikke melk, og har aldri likt det. Han får vann å drikke og ost, yoghurt ol. å spise ved siden av. Jeg liker ikke melk selv heller, så her går det i vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...