*Zena* Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Jenta mi på 13 mnd er inne i en dårlig søvnperiode. Flere netter i uka våkner hun om natta og er nærmest hysterisk. Roer seg fint når vi tar henne opp og koser, men blir helt rabiat når vi går ut av rommet. Holder på sånn i halvannen til to timer, og det er jo veldig slitsomt for oss alle når det er arbeidsdag dagen etter...Kan ikke kjenne noe tenner på vei, og tror heller ikke hun har vondt noe sted. Mener jeg har hørt om noe som heter "natteskrekk", hva er det egentlig? Virker nesten som hun våkner fra en skummel drøm og ikke klarer å roe seg etterpå. Men det er jo vanskelig å vite. Gode tips mottas med takk!! Hilsen trøtt mor...
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Jeg føler sånn med deg! Teodor har også hatt flere sånne perioder, men han gråter skikkelig, som han er redd, det er ikke trass-skriking. Og det er KUN mamma som kan trøste, blir ikke bra nok med pappa. Teodor sliter også av og til med å finne roen når han skal legge seg, han står nesten og sover i sengen, fordi han er så trøtt. Så sover han litt, og gråter så sårt at det skjærer i mammahjertet mitt Jeg har vært mye borte den siste tiden, kanskje det kan komme av det? Ellers kan det jo være at våre små drømmer....? Har det skjedd noen forandringer hjemme i det siste, er en av dere mye borte, eller har hun nettopp begynt i barnehage, eller noe....? Men det er slitsomt uansett, for alle....
prins06+2til Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 å jeg kjenner meg så igjen og det er så slitsomt, det skjer ikke så ofte lenger, men her hjalp det når vi fikk opperert ut polyppene, for han hadde puste stopp, nå venter vi på å få fjernet mandlene så får han nok sovet mye bedre. Men jeg regner ikke med at din datter har puste stopp. det er så vanskelig å vite hvorfor barn bare hyler til, det kan være drømmer, mageknip, grensetesting osv. hvis du klarer å roe henne uten å løfte henne ut av sengen er det apsolutt å anbefale, klarer du å roe henne ved å stryke på panna ol gjør heller det, da utrykker du til henne at det er natt, du skal ligge i sengen, men jeg er her og passer på deg. hvis du skjønner hva jeg mener. Håper det fikser seg snart så du og datteren din får sove godt.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Jenta vår har også sånne perioder. Det virker som om hun har mareritt og er skikkelig redd. Hos oss har det bare stått på noen netter. Vi har sittet inne hos henne til hun har sovnet igjen og da har hun ikke våknet mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå