Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Går på den etterhvert så omtalte cerazette. Er nå på mitt 3 brett og hver gang til ca eggløsningstid på hvert brett har jeg fått magesmerter som sitter i hele magen og ikke bare rundt underlivet. Vanskelig og forklare, men ganske vonde magesmerter som varer 1-2 dager. Hjelper ikke med smertestillende heller. Noen som har opplevd noe lignende?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Går og på cerazetten, men har ikke vært borti lignende..Den utslår jo forskjellig hos folk da..noen mister menssmerten, og noen får sterkere, noen mister mensen, og noen får den kraftig..noen kjenner godt når de har eggløsning, andre ikke..
lillemio Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Hei! utifra det du beskriver ville jeg tatt en tur til fastlegen. Man skal ALDRI nøye seg med og gå å ha vondt, det er tusen preparater der ute, en passer sikkert perfekt for deg! Så ikke gi deg på dette. Jeg skal sette inn en Implanon en stav som man setter inn i overarmen, smertefritt visst, og varer i 3 år. Hvis dere har planer om å få et barn til, er det bare å bestille tid hos fastlegen din, så tar hun/han denne ut. Skal ikke være noen bivirkninger og man slipper å tenke på å spise piller! Mange som er fornøyde med dette, samt mange som kvier seg, siden man hører om at det er ett implatat. Den koster ca.1200,- men når du regner ut hvor mange penger man bruker på P-pillerløpet av 3 år, blir den jo et rimeligere alternativ. Lykke til uansett:) http://www.organon.no/products/gynecology/contraception/implanon.asp
mamazon <3<3<3 Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Da jeg spurte fastlegen om Implanon sa han at det var lurt å prøve Cerazette en tid først, fordi det er samme type gestagen i staven som i p-pillen, og dermed vil man kanskje reagere likt på begge deler. Lettere å slutte å ta piller enn å måtte operere ut staven igjen HI: jeg ville tatt en telefon til legen og undersøkt alternativene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå