Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=504422

Ble litt lei meg da jeg leste denne artikkelen. Vi har selv gått igjennom prøverørsforsøk, og vi var heldige og lyktes på første forsøk. Pga. lange ventetider på de offentlige sykehusene valgte vi å gjennomføre forsøket på privat klinikk. Dette var en dyr affære, men mener selv den beste investeringen vi noen gang har gjort. Grunnen til at jeg ble litt lei meg er at det er så mange barnløse der ute som virkelig sliter med å bli gravide. Jeg syns det er uholdbart at når man er i en slik situasjon skal man straffes økonomisk i tillegg til de psykiske påkjenningene rundt dette. Jeg vet at det er "ingen mennskerett" å få barn, det er heller ikke en sykdom å være barnløs. Men situasjonen for mange er kanskje å fortsette å være barnløse hvis en må betale opp i mot 75 000 kr for et "barn". Vi bor tross alt i et rikt land, det mye som skal prioriteres og betales, men denne "gavepakken" syns jeg ikke man skal miste. Heldigvis er dette foreløpig et forslag i et partiprogram, så det tar vel enda tid før støtten forsvinner, men allikavel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke annet å si enn at jeg blir enormt provosert. Vi kommer nok aldri til å bli godkjennt i det offentlige, så vi går privat. Men hva med de som faktisk kan gå offentlig. jeg skulle ønske at de som legger frem slike forslag skulle fått kjennt på kroppen hva det vil si å slite.

jeg kan vertfall si jeg er en ivrig motstander av høyre

Skrevet

Kjenner jeg ble skikkelig provosert av den der ja..Maa vaere sagt av noen som ikke vet hvordan det er aa ikke kunne faa barn paa naturlig maate.. Jaja, skal ikke stemme Hoyre da..

Skrevet

Skal ikke stemme høyre jeg heller. Fy faen. Ja ja, de må jo tråkke på noen for å komme seg noen vei.

Skrevet

Det er lett å si at det ikke er noen menneskerett å få barn, når man har barn selv. Jeg blir så provosert når folk som ikke vet hva det vil si å være barnløs uttaler seg om dette i "hytt og pine". Man må virkelig føle det på kroppen for å skjønne hvordan det er. NEI til Høyre!!!

Skrevet

det er ikke noe menneske rett å være frisk heller, men staten dekker det. Kjenenr jeg blir mer og mer irritert her jeg sitter. Vi betaler skatt som alle andre vi også. Ikk enok med at vi må betla det selv, så bruker man jo en formue på utredning osv....

Skrevet

Ja, dette var helt sykt. Hvordan går det an? Tydelig at de som har bestemt dette partiprogrammet ikke har vært gjennom noe av dette selv. Synes det er helt sykt jeg at vi som strever med det og ønsker oss så veldig et barn må betale for det når andre får barn selv om det ikke er planlagt i det hele tatt.. Nei, verden er urettferdig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...