Gå til innhold

Vil ikke sitte noe særlig i vogn lenger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er snart 1 år. Han liker ikke veldig godt lange turer i vogna lenger (eller siden han var 8 mnd.). Men det går å gå 1 times tid mens han er våken, hvis vi er heldige=)

Men har vurdert bæresele til oss nå. Men er redd for at han da hvertfall aldri vil sitte i vogna mer..

Han vil gå selv (noe han ikke kan enda), eller han vil at vi skal bære han. Men vi kan jo ikke bære han på armen hele turen, så prøver å venne han til at han bare må sitte der. Tror dere at hvis vi først begynner å bære, så kan vi bare glemme vogna igjen? Hva da om vi skal på skogstur..

Han stortrives i babybjørnen, men den har jeg nesten ikke klart å bruke..

Å så sliter jeg så veldig med ryggen. Er det lurt å bære da? Vet at det finnes de ergonomiske riktige, som belaster hofter. Men vil jeg ikke kjenne det på ryggen i det hele tatt da eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjempegod erfaring med bæresjal. Vekten fordeles utrolig bra utover bærers kropp i forhold til BabyBjörn som var tortur mot mine skuldre og øvre rygg, i tillegg til at barnet blir hengende og dingle med all vekten på skrittet, noe som neppe kan være bra. BabyBjörn er altså noe dritt.

Mei Tai er en variant av bæretøy som er litt lettere å bruke enn sjal. Barnet blir også i en Mei Tai sittende godt ned på rumpa og ikke hengende fra skrittet som i en BabyBjörn.

Slynge (ring- eller lomme-) anbefales ikke for annet enn svært korte "bæreoppdrag".

Sjekk nettbutikker som Krusedull, Kenguruloftet, Lotusbarn o.l. for kjøp av sjal eller Mei Tai.

På www.tettinntil.no finner du masse nyttig informasjon om bæring av barn. (greit å få med seg før evt. kjøp av bæretøy)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...