Chaiemae Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Er det mange her som har blitt nedregulert med sprøyter? Hvordan har det vært? Jeg skal nedreguleres på neste forsøk og synes det høres bedre ut å ta sprøyte 1? gang om dagen kontra spray flere ganger. Hvordan er bivirkningene på sprayen? Har spurt dr. Lindenberg om det var noe i veien for å ta sprøyter i stedenfor spray men det var det ikke. Sprøytene er visst også billigere i følge noen her inne. Hva er da grunnen til at de fleste må bruke spray?
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Hei, Som du vet har vi akkurat begynt på nedreguleringssprøyter, og skal ta tredje sprøyta i dag. Min kone merker til nå ingen bivirkninger, men det er jo tidlig enda. Stikkingen går kjempegreit og etterlater ikke noe merke engang!? For oss er det helt klart det riktige valget!
Snooopi Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har brukt sprøyter de mange siste ganger. Det er super lett, ett stikk hver morgen og jeg slipper tenke mer på det=)
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Jeg gikk paa sproyter og syntes det var veldig greit.. Litt nervepirrende foerste gangen, men kjente ingenting og de er veldig lett aa sette.. Hvorfor saa mange bruker spray i Norge vet jeg ikke..
Chaiemae Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2008 Setter man de i magen sånn som de andre sprøytene man bruker ved IVF?
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 I magen eller laaret.. Selv valgte jeg magen, da det var lettere ;-)
Chaiemae Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2008 Synes det høres skummelt ut med låret. I magen har jeg ikke hatt noen problemer med å sette sprøytene.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 r det ved behandling i utlandet man får sprøyter isteden for spray? Jeg vil, som flere skriver, bre sette en sprøyte om dagen isteden for den sprayen 4 ganger om dagen igjen... Spør uansett legen neste gang...
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 Hei, igjen Jeg tror ikke det er veldig vanlig med sprøyer i utlandet heller, men vi spurte om det fantes et alternativ til sprayen, og da sa legene at nedregulering i sprøyteform var et like godt, om ikke bedre alternativ. Sprøytene setter jeg på min kone hver kveld, og man velger selv når på dagen det passer best. Men man bør holde seg til ca. det samme tidspunktet hver dag, og derfor valgte vi før leggetid. Som andre har sagt, settes de i magen, og det er veldig enkelt. Jeg har aldri tatt i en sprøyte før! Det er veldig lite veske som skal inn, og sprøytespissen er nesten lik den i Gonal-F/Puregon-pennene, altså veldig tynn og smertefri. Man må trekke opp innholdet selv i engangssprøytene, men som sagt, veldig enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå