Gå til innhold

Hvor mye sover din 4-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter som blir 4 år i juni. Hun sover ca 10 timer i døgnet. Det hender hun bare sover 9 timer. Er dette vanlig? Jeg legger henne halv åtte, men hun ligger i to timer og leser og synger. Det virker som hun har problemer med å sovne. Og så våkner hun alltid tidlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei jente som blir 4 i desember.

Hun legger seg 19 HVER kveld.

På hverdagene blir hun vekt 6.30, i helgene kan hun sove til 8.

Men hun våkner til på natten og kommer gjerne oppi til oss da men sovner nesten før hun ankommer vår seng.

Skrevet

Har en sønn som akkurat har blitt 4 år. Han sover ca 12 timer i døgnet. Legger han mellom 19.30 - 20.00 og han sover til ca 8 på morgenen.

Skrevet

Har en gutt som er 4,5 år. Han legger seg i 20-tiden om kvelden og står opp kl.07.00. Han kunne sikkert lagt seg en time før, men av praktiske årsaker blir det sånn. Han sover gjerne til 8 hvis jeg ikke vekker han.

Skrevet

Hei! Min datter hadde ogsaa en periode hun sov mindre enn vanlig , hun kunne bruke lang tid paa aa sovne om kvelden, eller saa kunne hun vaakne midt paa natten, og ikke sovne igjen paa et par timer.Og likevel vaakne tidlig om morgenen. Saa plutselig endret det seg til det vanlige igjen,- der hun sovnet fort, og sov hele natten, tilsammen ca 11 timer, noen ganger 10. Tror det er helt normalt!

Skrevet

Sønnen min blir 5 i juni og har hatt det slik lenge - sikkert de siste 1-2 åra. Han legger seg kl 19:30 og vi må sjelden og aldri vekke han om morgenen. Vi må senest opp kl 6:30. Som oftest er han våken før 6. Så han sover sjelden mer enn 10-11 timer i døgnet.

Tror bare det er litt forskjell på unger hvor mye søvn de trenger?

Virker ikke som sønnen min har noen problemer med å sovne - for han sovner når han legges og må ikke vekkes.

Skrevet

Gutten vår på 4 sover stort sett 10,5 time i døgnet. Han legger seg 8 og jeg har aldri aldri måtte vekket han om morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...