Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Hvor mye er normalt å ha i mnd når man har barn og er alene? Jeg har hatt overgangstønad siden jeg har vært student.. Men så sluttet jeg før jul og begynte i jobb.. Da jeg ikke hadde fått kontrakt enda da de fant ut at jeg var gravid så sa de at jeg ikke trengte å komme tilbake dagen etter.. Så jeg endte opp som arbeidsledig og søker på jobber enda.. Er i uke 14 og det synes at jeg er gravid.. Jeg får i mellomtiden hjelp fra sosialkontoret.. Her får jeg da dekt husleie og b.hagen.. Og 1600 kr i livsopphold.. jeg har ved siden av dobbel b.tryg og b.bidrag. så etter b.hage og husleia er betalt sitter jeg igjen med ca 6000 kr.. Dette skal da dekke strømutgifter, mat, bensin (avhengig av bil da vi ikke har råd til å bo i byen og b.hagen ligger der, og her går det ikke busser mer enn to ganger om dagen) Denne mnd har vi også veiavgifta, forsikringer, osv.. Hvor mye bruker dere i mat i mnd og hva er normalt å ha av utgifter som telefon osv?? Jeg har gått ned ca 2000 kr i mnd etter jeg gikk fra overgangstønad til sosialhjelp..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Jeg vet at man har rett på 6 mnd ekstra overgangsstønad hvis man er arbeidssøker. Vet ikke om det er til noe hjelp..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå