Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Trenger litt hjelp. Har ei jente på snart 7 mnd. Hva kan jeg bruke? Noe kjøtt som er lettere enn andre? Noen plass jeg kan finne oppskrifter? Når du bruker fisk, hva slags fisk bruker du? Lurt å ta noe fra frysedisken?
mams-til-tre Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Sjekk på barnemat.no. Der er det noen oppskrifter på mat. Jeg har en bok som heter "Hjemmelaget spebarnsmat". Der er det mye moro mat å lage. Du kan bruke kylling, torsk, sei, ørret og oksekjøtt. Det er jo ganske greit med en oppskift, for da er det enkeler å lage, og barna får prøvd seg på mye forskjellig. Lykke til med matlaging. Det er kjempegøy, og ikke minst veldig sunt!
juniorsen Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Jeg bruker kjøttdeig uten salt og vann, kjøttdeig av svin, svinefileter og kyllingfileter. Lager masse og fryser ned. Bruker søtpotet istedenfor potet (ble så "svampete" når jeg frøs potet), gulrøtter, brokkoli, blomkål og gjerne litt kardemomme, laubærblad etc i vannet )
Nobba Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har kjøpt boken "Bare barnemat". Veldig fin, med masse oppskrifter, ikke bare babymat, men for gravide og småbarn også..
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Jeg bruker kylling, kjøttdeig, svinefilet, sei, laks, fiskeboller. Potet, ris, pasta, gulrot, brokkoli, blomkål, litt kålrot - alt ettersom. Krydrer med dill, basilikum, kardemomme, laurbærblad, persille, karri, hvit pepper. Har i litt meierismør eller olje. Lykke til, det er kjempegøy å lage mat itl poden, og se at han digger det etterpå! Også artig å lage fruktmoser. Min elsker eplemos med litt kanel i.
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Altså: om noen lurte: Ikke alt over på en gang - men i forskjellige blandinger! Jeg lar også pjokken smake rene smaker før jeg blander.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå