Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Julie i serien vurderer nå å bli gravid ved hjelp av donor. Det er virkelig i tiden nå dette med å bli singel mor med anonym donor. Synes jeg leser om det stadig vekk. Hadde vært litt gøy om hun tok seg en dansketur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser på det av og til. Men sist jeg så det var hun da vitterlig gravid? SA? Hadde virkelig vært gøy om hun dro til Danmark, ja. Ante ikke at Hotell Cæsar var så moderne...

Skrevet

Så bra! Det hadde jo vært veldig bra med tanke på hvor mange som ser på serien. Bra for oss lesbiske i par også, syns jeg. Mer kunnskap ut til folk om hvordan dette foregår hadde vært supert. Jo mer folk vet, og jo mindre vi må forklare jo bedre er det:)

Skrevet

He, he...jeg satt ved siden av en av manusforfatterene i et middagsselskap før jul og diskuterte dette, de vurderte da å sende Julie till en klinikk de hadde hørt om i København, Klinikk Gjøken.... :o)

Dette var 2 dager etter jeg hadde testet positivt etter tur til Storken, og vi hadde det riktig hyggelig resten av kvelden, jeg gikk tidlig og edru hjem, min bord kavaler hadde litt mer innabords, så vi får se i hvilken grad infoen han fikk satte seg... ;o)

Skrevet

Var da ikke meningen å være anonym...

Skrevet

Klinikk Gjøken, ja det var jo litt av et navn. Hyggeligere med Stork da. Det viste seg at Julie ikke hadde vært gravid i det hele tatt. Er ikke helt sikker men lurer på om det var noen prøver som ble byttet om på. Nå føler hun at hun må ha barn for å føle seg hel. Hun vil gjerne ha mann senere men nå er barn det viktigste. Hmm føler meg litt på nett med henne for tiden , he he.

Skrevet

Lol, dette var artig å høre. Så flott at de tar opp et slikt tema!

Nå skal jeg jommen jeg også begynne å se Hotell Cæsar!

Skrevet

Jeg hadde heller aldri trodd jeg hadde noe til felles med Julie Anker Hansen! Men nå er vi bokstavelig talt i samme båt-Danmarksbåten, he he

Skrevet

Så bra!

Godt det blir litt mer 'normalt' og jo flere jo bedre - til og med i Hotel Cæsar.

Håper du ligger inn en del misslykkede forsøk også da, så 'vanlig folk' kan se hvor langevei mot målet!

Manusforfateren i Hotell Cæsar er hjertlig velkommen til å lese bloggen min!

Ha en deilig dag, jenter og god påske :-)

Skrevet

I dagens episode var Julie hos legen for å snakke om muligheten for assistert befruktning. Legen spurte da etter mannen hennes og det har hun jo ikke. Legen kunne da ikke hjelpe henne da det ikke er lov å gi noe hjelp til enslige i Norge. Etter en stund spurte hun likevel om Julie hadde hørt om en alternativ klinikk i Danmark som heter Gjøken. Synes det virket ganske realistisk for det er jo folk her inne som har vært hos leger som har vært negative Det siste vi så fra Julie i episoden var at hun ringte til klinikk Gjøken (etter å ha sett på en gravid dame).

Skrevet
:o) Jeg kjenner manusforfatteren. Vi hadde en lang samtale rundt dette før jul. Da hun ba om nye råd i januar, Må jeg innrømme at jeg ikke var helt på nett så jeg anbefalte henne og lese innleggene her inne i stedet. Det er morsomt at temaet blir tatt opp både her og der :o)
Skrevet

enda bedre- jeg har jobbet der :-)

Skrevet

ja i produkasjonen av tv serien altså, ikke i serien :-)

Skrevet

Okay. Jeg synes det er kjempe fint at Julie skal til Danmark, vi må få naturlig-fjort dette med donorbarn ;-) Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

Julie har tette eggledere og har nå begynt på nesespray for å bli nedregulert. Blir IVF på henne ja.

Skrevet

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle sitte klistra til tv-skjermen for å se på Hotell Cæsar, men nå er jeg jaggu det. Det blir spennende å se hva dem har funnet på videre. Jeg håper dem fortsetter i "verdig" stil. Når assistert befruktning eller IVF blir tatt opp i andre serier, så er det nesten sånn "ta en sprøyte, dra til klinikken, ta ut egg for deretter å teste senere samme dag".

Hotell Cæsar er jo en såpeopera, så skulle ikke forundre meg at det blir noe "kluss" i grunn. Men foreløpig ser det jo ut til å være en fin voksenopplæring for våre omgivelser ;-)

Skrevet

Nå har Julie begynt på nedregulering og bivirkningene har begynt å komme.

Skrevet

Artig å se på :-)

Juni er blitt hormontroll, det artige er at jeg kjenner meg igjen i henne når hun sipper for ingenting ;-)

Skrevet

Huff gruer meg litt til hva slags bivirkninger jeg kommer til å få.

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...