Gå til innhold

"Klippe strengen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det egentlig når mannen har tatt steget og gjort det.. Er det noen vei tilbake?

Samboer snakker om å få gjort det etter denne babyen..

Men jeg har et ønske om å få en til om noen år.. :/ Så lurer egentlig på om det evt går an å reversere dette hvis han engang i framtiden føler seg klar for en til? Litt trist å tenke på at dette mest sannsynlig blir siste graviditeten min, venter min andre..

Fortsetter under...

Skrevet

Når menn gjør dette kan det reverseres ja...dvs knyte det sammen igjen hvis man senere skulle angre. Dette går desverre ikke på oss jenter.

Skrevet

Ok, det var jo litt oppmuntrende da :) For det er jo et stort skritt å ta mener jeg, og man vet jo faktisk aldri om man en dag kanskje ombestemmer seg.

Men er det 100% sikkert at det vil fungere som før?

Skrevet

Nei, det er ikke 100 % sjanse for at det vil fungere som før. Hvis man reverserer innen 5 år så har man en viss sjanse. Sjansene blir dårligere for hvor lenge det går.. men det blir ikke 100 % igjen! Sterilisering er ingen midlertidig prevansjon. Man kan bli steril for alltid!

Skrevet

mener å huske at det er ganske liten sjanse for at det blir som før, men tør ikke å si noe sikkert. men regner med dere skal prate med en lege før dere evnt går igjennom en slik prosess, slik at dere har alle fakta klare.

Skrevet

Ja, jeg vet, at det ikke er noe midlertidig prevansjon. Bare redd han kommer til å gjøre det, selv om jeg ikke har noe lyst :/ Så ville høre hva sjansene var for å evt kunne reversere det.

Takk for svar :)

Annonse

Skrevet

hehe...må bare si det..koblet automatisk til navlestrengen jeg...kom meg ikke forbi første "avsnitt"..hvorfor skulle man ønske å gå tilbake etter å ha klipt av navlestrengen liksom..hehe..

men okey...klarte å lese videre til slutt og innså at det var et litt annet dere pratet om... *titte i taket*

menmen....

Skrevet

He he, den var litt bra da *sommerfugl* :D

Skjønner faktisk at det kan misforstås ;p

Skrevet

Min mann går og venter på innkalling til sykehuset for å få klippet strengen nå, og da han var hos legen så sa hun at slik de gjør det i dag så er det mindre sjanse for å få til en vellykket reversering av steriliseringen. Før så bare klippet de over og svidde av, men nå så fjerner de et stykke (tror det var slik han forklarte det)

Så hvis dere ikke er helt ferdig med diskusjonen om dere vil ha flere så ville jeg anbefale å vente med å sterilisere. Jeg forventer selv å få en liten reaksjon etterpå, fordi at selv om jeg vet at jeg ikke ønsker flere barn (venter nr 3 nå), så blir det et savn å gå gravid og ikke få oppleve spebarnstiden med eget barn noen gang igjen. Men jeg vet som sagt at dette er noe jeg ønsker, så hvis du allerede er i tvil så bør dere snakke om det :)

Skrevet

Takk for svar "snart 3barnsmamma".

Jeg kunne ønske at han var litt mer åpen for diskusjon rundt temaet, men virker som han har bestemt seg, basta bom.. Han har ei fra et tidligere forhold, så da får vi 3 tilsammen. Begynner å bli nok det, men jeg kunne kanskje tenke meg muligheten for å få en attpåklatt om noen år.

Trist om det overhodet ikke skulle bli mulig :(

Jeg er utrolig glad i å gå gravid, og synes fødsel og det å sette et nytt liv til verden er helt utrolig, så i en alder av 22 år, så føles det trist å tenke på at dette blir siste.

Men han har ikke gjort det enda, så får prøve å prate med han. Jeg synes det å sterilisere seg er et utrolig stort og alvorlig skritt og ta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...