Gå til innhold

Hva kan man finne på sammen med to måneder gammel baby?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du? Hjemme eller ute? Du kan jo f.eks. snakke, synge, gjøre grimaser, danse og se i billdebøker, leke med rangler og spilledåser... Skjønner ikke helt hva du mener? Har du virkelig ingen ideer selv til hvordan du kan stimulere din egen unge?hmm...

Skrevet

babysang i kirken:)

Skrevet

Både inne og ute.. Joda, vi både snakker, synger, vi bruker uroen, babymatte, jeg risler med rangler, kiler på magen, av og til går vi tur med vogn.. Kan kanskje bli bedre til å danse til musikk. Hun likte det godt, men blir litt lite av det.

Er alene med babyen til pappaen kommer hjem i syv, halv åtte tiden. Synes derfor det er litt vanskelig å holde det gående... og er redd for at babyen ikke blir nok stimulert.

Skrevet

Hvis hun har fargerike og gøye leker på lekematten sin blir hun jo veldig stimulert av det også, selv om du ikke sitter med henne hele tiden...

Skrevet

Skjønner godt spørsmålet ditt- har samme problem med vår på tre måneder. Vi prøve rå holde oss ute mye av dagen, han liker godt å gå tur i vognen og sover godt der og. Jeg gjør de vanlige tingene med han inne, men skal jeg være ørlig blir det litt ensformig for meg, så gleder emg til han kan leke litt mer.

Skrevet

et tips:

La ungen lære seg til å ligge alene og kose seg, se på uro, leker osv...Da kan du som mamma gjøre litt voksen ting, og ungen lærer seg med en gang at det ikke må bli stimulert av voksne, at det er greit å være litt alene...Jenta mi har kosa seg i eget selskap fra dag en, og håper det fortsetter...viktig for barnet og viktig for foreldrene....

Lykke til:-)

Skrevet

Så sant, så sant. Hun liker faktisk å ligge litt for seg selv og pludre litt og har mye moro (om enn i begrenset tid..) av å ligge under uroen eller på babygymen. Får litt dårlig samvittighet når hun ligger alene, men på den andre siden så har du rett i at det er det godt om de kan leke/kose seg når de er alene. Tror dessuten at litt eldre barn stimulerer kreativiteten når de er istand til å sette igang aktiviteter på egen hånd.

Skrevet

Jeg anbefaler et kurs i babymassasje. Det har vi tatt og jeg var veldig fornøyd. Vi tar babymassasje hjemme nesten hver dag nå. Jeg er ikke så opptatt av selve effekten av massasjen (noen mener det hjelper mot kolikk, bedrer søvn osv.. men jeg har ikke merka noe), men syns det er en veldig fin ting vi kan gjøre sammen. Det er liksom så konkret. Og det er en fin måte å kommunisere på. Og ikke minst: Hun ELSKER det! Hun er forøvrig 14 uker nå, var 10 uker da vi begynte på kurs, men du kan begynne når som helst. Forresten trenger du ikke å gå på kurs heller, er egentlig bare å sette igang. (Men jeg syns det var greit med kurs)

Skrevet

Hva med å ta et slag kortspill?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...