Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hvordan det er ? som har prøvd, jeg skal fly til milano når jenta mi er 9 månder og er litt spent på hvordan det går.. noe jeg burde tenke på?

tar i mot alle tips=)

er det vanskelig å få med seg vognen?

Skrevet

Det er lurt å amme under take off og landing. Det minsker trykkket i ørene/bihulene. Det kan gjøre skikkelig vondt ellers,speesielt hvis man er litt tett, og føre til mye hyling.

Fikk prøve det selv en gang da jeg skulle hjem til Norge i julen litt forkjøla. Det gjorde sinnsykt vondt i bihulene tett på venstre øyet. Jeg trodde seriøst jeg hadde et illebefinnende eller noe, hehe, tenkte "kanskje holder jeg på å få et slag eller noe" hahaha! Det var like før jeg tilkallte en flyvertinne, "Is there a doc onboard?" haha, før jeg kom i tanker om at det nok bare var trykket.

(og gjett om det rant, ut av nesen og øyet, hehe satt kroket inn mot vinduet med ÈN serviett,, hehe prøvde å være litt diskret mens jeg helt ærlig det var en liten mulighet for at jeg faktisk var ved å dø! hahahahaha!)

Skrevet

vi reiste med en på 3.5 måneder nå i vinter...Det gikk veldig greit han sov stort sett av duringen. Nå ammer jeg da..så mat var det veldig greit med.

MEN sørg for å få et STØRRE sete på flyet... med mer plass foran. Vi hadde ungen på fange i 5.5 timer på de trangeste setene.. :o( jeg er ikke helt slank heller så det var litt klaustrofobi...Men for et tilskudd i prisen kunne vi velge seter..jeg var så dum å dreit i det.. Jaja... man lærer! god tur da :o)

Skrevet

Ta med leker, klesskift til både deg og babyen. Greit med en ren genser om du blir gulpa på. Ta med et pledd e.l, kan bli litt kaldt ombord.

Flytur til Milano er jo ikke så innmari lang så det går sikkert greit. Sjekk ut om du kan få eget sete til barnet. Greit med litt ekstra plass, det er ille trangt på fly fra før av....

Tenk positivt og ta det som det kommer. God tur!

Skrevet

by the way........ring flyselskapet og hør hvodan poliy de har på vogn om bord

Skrevet

Jeg har flydd flere ganger med jenta mi, første gang da hun var 4 mnd. Hun måtte sitte riktig vei på fanget mitt, altså med ansiktet fremover under letting og landing, så hun hadde bare smokken, gikk helt fint det. Den ene gangen var hun ørlite snufsete, ga henne da nesespray for sikkerhets skyld, du får nesespray til spedbarn på apoteket. Da er du sikker på at det ikke blir tett i ørene..

Min ville overhodet ikke ammes på flyet, det var for trangt og fremmed tror jeg, men hun har vært rolig hver gang. Brummingen og ristingen virker beroligende tror jeg. Et lite pledd/koseteppe, smokken og noen småleker så skulle det gå helt greit.

Vogna sjekket jeg forresten inn med bagasjen, i en sånn vognpose de selger på flyplassen. Er somregel bare de helt minste paraplytrillene du kan ta med helt til flyet selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...