Gå til innhold

Velling/ grøt spøsmål- nok en gang!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har testet ut velling/ tynn grøt på gutten min i dag. Han er snart 4 mnd (ville ikke ha mme, derfor prøvde jeg ut grøt litt før tiden....ble litt desperat her!)

Det ser ut til at det funker som bare det! Han fikk vel 2 -3 små ts og litt banan og vann til drikke ved siden av. Kjempegodt!!!! Ordentlig moro å se :)

Men hvor lenge skal en holde på å øke før man skal gi en hel porsjon? Og hvor mye er en hel porsjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøvde velling, og det funka ikke. Så vi starta rett på grøt. Fikk kun litt de første kveldene, likte det ikke noe sørlig, men gapte likevel. Er så innmari nysgjerrig på skjea... :) Det er nå en uke siden vi startet, og nå spiser hun ca en halv porsjon. 60ml nan + 40ml grøtpulver... Spiser ikke alltid opp hele, men det er ikke mye igjen. Ammer en stund før, og etter ved sengekanten.

Sviskesaft er tingen, forresten, Glemte det en kveld da vi var på besøk, og hun hylte som en gris en halvtime ved legging. (det gjør hun aldri, så det var tydelig noe som plaget henne)

Er ikke en hel porsjon av ca 1dl væske da? Mener det står det på pakka.

Skrevet

Jeg kjøpte en pakke banangrøt i sverige, den skal blandes ut med kokt vann. Står at en porsjon er 1 1/4 dl vann og 5 ss pulver.

Sviskesaft ja - for å ikke bli forstoppet?

Hvor gammel er hun?

Skrevet

Sviskesaft er for å få igang systemet ja:) Hun bæsjer sjelden, og skulle hun bli veldig hard i magen i tillegg ser jeg for meg at det blir ubehagelig for henne. hun er 4 mnd og 10 dager.

Hun har fin vekstkurve, men hun var så utrolig grinete og utålmodig på ettermidag/tidlig kveld. Ville ha puppen ofte, men fant ikke roen og klarte ikke å ligge lenge av gangen. Føler at det har blitt mye lettere etter vi startet med grøt, da har vi et fast holdepunkt hver kveld. Spiser vanligvis mellom 18 og 18.30 og er i seng innen kl 19. Stuptrøtt!

Skrevet

1 dl er vel en hel posjon i den alderen. Men ikke gi vann etter maten. Det er finnes IKKE næring i vann. Hvis ungen var VEEEELDIG overvektig så kanskje man kunne vurdere vann. Så små barn skal ha melk...ikke vann. Når de blir eldre kan de få vann om natten hvis de er tørste...

Jeg ga mme til de to andre barna mine og da ga jeg grøt ført og mme etterpå. Nå får han pupp etter maten. Han vil ikke ha grøt så han får middagsglass og dessert ti kvelds :o) og pupp da...

Skrevet

hm....jeg har hørt man kan venne de litt til vann. Og da særlig mme barna - siden mme er tykkere i magen enn mm. Men han får ikke mye vann, kanskje 30 ml på et døgn. Men han liker det godt, virker rett og slett tørst. Og prioriterer vann framfor mme.

Hvor gammel er gutten din førti - siden han får middagsglass og dessert? (når kan man begynne med det?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...