Gå til innhold

Hvor mye tid har dere sammen med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg slutter på jobb kl 16.00 og han legger seg kl 19.00 Det er 3 timer! Syns det er litt trist jeg. Han gråter alltid når jeg drar om morgenen, og blir overlykkelig når jeg kommer hjem.

Så jeg får dårlig samvittighet viss jeg skal trene eller noe annet om ettermiddagen for jeg syns jeg har så lite tid sammen med gutten. Men man må jo jobbe da, så det er vel sånn det er for de fleste ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter med akkurat det samme!! Henter jenta mi 14.30 og legger henne 18.30 hver dag, uten om dette jobber jeg hver 3 helg. Sliter med dårlig samvittighet hver dag. Gjør omtrent aldri noe, som å trene, handle, være med venner fordi jeg går med en konstant klomp inni meg.. Er helt forferdelig....Skal feire bursdagen min på fredags kveld jobbe lørdags kveld og søndag morgen. Gruer meg i hel! Prøver og være med henne så mye som mulig, men noen ganger må jeg bare presse inn litt sosiale sammenkomster så jeg ikke mister alle vennene mine :(

Skrevet

Skjønner godt at man fort kan få dårlig samvittighet da:( Jeg er så heldig at jeg fortsatt kan være hjemme med snuppa mi og skal være det en god stund til.

Er nok dessverre veldig mange som er i din situasjon, selv om det sikkert er til liten trøst. Du får bruke timene du har til rådighet godt, men det gjør du nok sikkert også!

God klem til en god mamma:)

Skrevet

jeg synes jeg er heldig som har mye tid sammen med Mini. Har søkt 50% omsorgspermisjon så jobber ca. 3 dager i uken. Dette skal jeg fortsette med til høsten. Da skal jeg øke jobbinga til 80%. Jeg er alenemor og er utrolig takknemlig at det fins støtteordninger som gjør det mulig å være mer hjemme med ungen når han er liten. Men du skal ikke ha så veldig dårlig samvittighet. Er nok mange som har det slik som dere har og må man jobbe så må man. Du tar tiden igjen når du har fri. ;-)

Skrevet

Jeg har masse tid:) Sa opp jobben min og fikk meg en deltidsjobb i stedet, så nå jobber jeg som hvilende nattevakt på en bolig for psykisk utviklinghemmede. Da har jeg hele dagen og kvelden sammen med skatten min også drar jeg på jobb etter at hun har lagt seg og kommer hjem i det hun våkner:) Tror veldig mange kunne ha prioritert litt annerledes med tanke på økonomien. Mannen min tjener ikke noe spesielt bra og jeg blir i hvertfall ikke rik av min 30% stilling og vi har over halvannen mill i lån. Men vi klare oss helt supert for det:)) Rik kan jeg bli senere, for nå er det samvær med datteren min som beriker dagene mine:)

Er gift da, så far er jo hjemme om natta når jeg er på jobb:) Hadde ikke klart å gjøre det sånn om jeg hadde vært alene.

Skrevet

Jeg har like mye/lite tid som deg på kvelden HI, men siden det er jeg som leverer hos dagmamma når poden skal dit har jeg litt tid om morgenen også. De dagene pappan er hjemme kommer begge to til meg i lunsjen også. Så alt i alt har jeg litt flere våkentimer enn deg, men ikke så mye mer. Det hadde vært deilig å kunne jobbe deltid, heldige de som har anledning til det(sånn som mannen min) :-D

Skrevet

Jeg er hjemmeværende, så har all verdens med tid fortsatt. Men hva med å trene når han har lagt seg?

Skrevet

jeg har arbeidstider fra :

7.30-14.45

8.45 - 16

9.15-16.30.....

når jeg har tidligvakt så leverer sambo henne i barnehagen og jeg henter henne 5 min etter jeg slutter ( jobber like ved barnehagen hennes) så da er jeg med henne fra ca 15- 20...når jeg har mellom vakt så henter jeg henne rett over 4.. men da har vi jo litt tid på morgningen også...på seinvakt på sambo hente henne og jeg kommer hjem litt over halv fem...

blir heldigivs en del timer hver dag. men skulle gjerne hatt flere.... men alt er mye bedre nå enn det var i høst.d a sluttet jeg ofte 16.30 og 17 på jobben jeg hadde. følte jeg aldri så henne.... men når jeg sluttet og begynte i ny jobb som er mye nærmere osv så har alt blitt bedre

men må si at jeg ser frem ti å ha permisjon nå.. bare 4 uker til nå så har jeg masse masse tid i ett år i allefall..;) har vært sykemeldt denne uken og snuppa har vært litt syk så vi har kost oss hjemme noen dager... så er det jo påskeferie..;) litt positiv i dag gitt merker jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...