Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er så heldige å få arve masse klær og utstyr fra eldre nieser/nevøer og venninners barn. Problemet er at jeg føler meg som en dumpingplass for alt mulig rart. Mye av det de kommer med vil jeg ikke ha fordi det er for smått eller vi ikke har bruk for det. Jeg lurer på om jeg skal bare smile og takke (slik jeg har gjort til nå), eller rett og slett be om å få ta det jeg trenger og så kan de selv levere til Fretex osv.?

Skrevet

Jeg føler med deg! Vi har og blitt en "dumpingplass" av gamle klær, møbler etc! Tror jeg har fortalt mine slektninger at vi trenger ikke låne eller få klær som er innmari gamle og med masse spy/gupleflekker på... Synes det er ekkelt selv om klærne er vasket!!!!! Er veldig fint og arve, men ikke akkurat alt synes jeg. Barneklær er ikke så dyre idag hvis man bare er flink med å ikke kjøpe så masse i små str :)

Siden vi nettopp har flyttet så skulle svigersøsteren min gi oss alt mulig av gamle møbler og senger som de ikke trenger selv. Har sagt nei takk 100000 ganger, og prøver å si at vi har alt vi trenger! Hvis de vil tømme garasjen, så er det bare å stikke innom Fretex eller dumpe det på dynga! Hvis jeg vil ha en ny sofa, så kjøper jeg en ny sofa! Tar ikke imot en som er enda mere slitt en den vi har!!

Slitsomt...

Vet ikke om du ble noe klokere, men jeg har hvertfall sagt ifra på en pen måte at det er greit og arve, men vi har ikke bruk for alt. Og når de ikke har sjønt det, så må jeg være litt "frekkere" når jeg svarer :)

Lykke til! :)

Skrevet

Takk for svar. Ja du har helt rett. Det handler kanskje om å tåle at den andre kan bli litt indignert. Huff, det er det verste jeg vet - å avvise snille folk.

HI

Skrevet

Bare si som sant er at dere ikke trenger så mye, men at dere gjerne kommer en tur på besøk og prøver/henter det dere kan trenge.

Så kan dere tipse om fretex for det som blir til overs.

Vi takker som oftest bare ja til å låne.

Med forbehold om at enkelte ting kan bli ødelagt (flekker o.l.).

Så her leveres alt tilbake til eierne etter at vi er ferdige med det ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...