Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 jenta mi er 4,5 mnd og vi skal for føste gang i svømmehall i morgen. er ikke babysvømming bare fri bading. men lurer litt på om noen har noen smarte tips? blir de fort sliten i vannet? lurte veldig på d om når vi bør gi mat før bading, bør vi gi rett før slik at hun er mett og opplagt?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 vi skal på åsøndag gleder meg.. om hvor lenge dei er i bassenget før dei blir slitne må du nesten se litt an.. men er best met mat ca en time før bading..
loveandmarriage Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Vi går på babysvømming, og da pleier jeg å gi han mat i halv4tia, svømminga begynner halv5. Det funker fint her hvertfall. Svømminga varer aldri lenger enn en halvtime, for de blir slitne av det. Masse nye inntrykk vettu. Jeg har merka at sønnen min får et veldig suttebehov i vannet, mer enn vanlig. Så neste gang skal jeg ta med smokk, selv om han vanligvis ikke bruker det. Det er sånn jeg har opplevd det med baby i vann. Kan jo hende dine erfaringer blir annerledes. Kos dere masse!
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Pass på å ta det nokså rolig første gangen! (Og siden det ikke er babysvøm bør dere sjekke at vannet i bassenget er varmt!) Hold dere til et område av bassenget der det er lite aktivitet, så slipper dere at hun blir skremt av andre badende som plasker og hoier. Svømmelæreren vår sa at de første gangene holder det med 20-30 min. etter noen ganger kan man øke gradvis til opptil 45 min. Dette skjønner dere sikkert av dere selv, men i tilfelle ... Ikke dukk henne under vannet selv! De skal ikke dykke første bassengbesøket og det første dykket bør gjøres av instruktør. Når det gjelder mat. Gi et godt måltid ca en time før badingen. Mange barn (og voksne) blir sultne av bading, så enten gi pupp (om du ammer) eller ha en flaske mat klar til dere er ferdig påkledd i garderoben ;-) Kos dere masse! Hilsen "lille svøm" og mamma´n
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Mitt beste tips er, ta med nok håndklær! Hvis garderobene ikke er utstyrt med noe du kan legge/sette jenta di i mens du dusjer/kler på deg, er det lurt å ha med opptil flere håndklær som du kan pakke henne inn i. Jeg hadde ikke mye å hjelpe meg med første gang vi var ivei, og jenta mi ble veldig redd av å bli satt ned på et kaldt, vått gulv, selv om hun hadde håndduken sin rundt seg. Sånne matter ligger ofte rundt omkring ved dusjene, men også disse blir veldig kalde etter at de har blitt våte. Sist vi var ivei hadde garderobene sånne IKEA høystoler, og dette var suverent!
Impulsiw Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Vi skal også av gårde etter påske! Godt å få tips ja.. Noen som ska begynne kurs v Ikea i OSLO ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå