Gå til innhold

Jeg har fått prioritet 2 på barnehagesøknaden, noen som vet hva det betyr?

Anbefalte innlegg

Gjest Gul stjerne
Skrevet

?

Hva har evt dere fått?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det kan være at du ikke har fått plass i den barnehagen du satt på førstevalget, men har fått plass i den barnehagen du satte som andrevalg?

Skrevet

Er du enslig forsørger? Kan bety det... Står vel på nettsiden til kommunen du bor i..

Skrevet

Enkelte barn har 1.prioritet i enkelte barnehager, det er fortrinnsrett pga f.eks søsken i samme barnehage, eller at barnehagen har spesiell tilrettelegging som søkeren har behov for f.eks grunnet sykdom.

Hvor mange prioritetsnivå som fins vet jeg ikke, men vil tro at man er enten prioritert som 1 eller 2. (altså 1 for dem med spes. behov, 2 for vanlige søkere).

Skrevet

Nei, er ikke enslig.

sjekket hjemmesiden til oslo kommune.

1 pri er til funksjonshemmede barn.

2 er min pri.

Tro dette er bra, og at sjansen for å få plass er god.

Skrevet

Det betyr iallefall at du stiller langt fremme i køen for å få barnehageplass! Barn med kriterie 1, 2 eller 3 skal ha plass uansett.

Grunnen til at du har fått kriterie 2 vet du vel selv, jeg vil anta at du har henvisning fra helsesøster eller lege, at barnevernet er inne i bildet eller at barnet har noen spesielle behov. Eller lignende.

Uansett så betyr det at du er nesten garantert sikret barnehageplass!

Skrevet

kronisk/alvorlig sykdom hos barn eller foresatte...? Tror jeg leste det,

Skrevet

aleneforsørgere har pri. nr. 4

Skrevet

De fleste kommuner har oversikt på sine sider hva de felles prioriteringene betyr.

Men så har hver enkelt barnehage en egen liste basert på denne hvor de har nummerert selv, så det kan bli ganske forvirrende...

Skrevet

Hvor finner man ut hvilken prioritet man har? Hvor ser dere det, liksom?

Skrevet

Dette gjelder for Oslo da det kommer direkte fra Oslo kommune sine nettsider:

Det er åtte forskjellige prioriterte grupper. Disse er:

1. Barn med nedsatt funksjonsevne og barn som barnevernet har overtatt omsorgen for eller iverksatt hjelpetiltak for.

2. Barn fra familier som har store belastninger på grunn av sykdom eller funksjonshemming hos foresatte eller søsken

3. Barn som søker overflytting til annen kommunal barnehage i bydelen med tilsvarende tilbud, hvor søsken allerede har plass.

4. Barn av enslige som er i arbeid eller under utdanning, eller som aktivt søker arbeid eller utdanning.

5. Barn som er tre år eller eldre og ikke har barnehageplass i bydelen der det bor.

6. Barn med kommunal barnehageplass som har flyttet fra én bydel til en annen.

7. Barn av førskolelærere som skal ansettes, eller er ansatt, i bydelen. Plassen følger ansettelsesforholdet.

8. Barn med minoritetsbakgrunn som har særskilt behov for språkstimulering.

Resten av oss, som dessverre har samboer/mann, nomal inntekt osv., havner med prioritet 9.

Hvis HI bor i Oslo burde hun absolutt vite hvorfor hun har fått prioritet 2!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...