congirl Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Hei alle røykere og x-røykere.Jeg var veldig flink å stumpe røyken da testen var positiv...Holdt opp i over 2 måneder og var kjempestolt!! Men så kom depresjon,hadde det helt grusomt,ønsket å miste spira mi,og gråt for ingenting. En kveld etter et par timer med hulking og hiksting tok jeg en sigarett,og siden har jeg røkt. Samboer og min søster vet om dette,men ellers er det i smug,så jeg røyker mye mindre enn før svangerskapet,vet at det ikke er no unskyldning,men depresjonen er helt borte og jeg er rett og slett LYKKELIG!!! Men har lovd meg selv at jeg skal stompe den igjen,må bare mote meg opp litt først. Og til sist ALL RESPEKT til dere som klarer å slutte helt! Beundringsverdig!!!
AnneMie Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Hei... Det er så godt å høre om flere!!! Jeg røyka 20 om dagen tidligere og hadde bestemt meg for å slutte da jeg ble gravid men det var ikke lett.. Jeg røyka 1 om dagen i 2mnd men så brakk jeg beinet og alt var bare dritt og da begynte jeg å røyke mer... Røyker nå 5-8 om dagen og jeg veit det er alt for mye men jeg blir så stressa hvis jeg ikke får røyken...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Jeg hadde totalt avholdenhet de første 3-4 måndene, men så skjedde det noen personlige hendelser å jeg klarte ikke å holde opp mer. Røyka 20 camel om dagen, men bytta til kent white og klarer meg med 3-4 røyk.. JA jeg vet det fortsatt er skadelig å farlig, og jeg har ingen unnskyldninger men jeg har kommet langt, kjenner daglig liv, alle kontroller er bra, veksten er bra, alt ser bra ut, så får heller ha litt dårlig samvittighet. Og trøster meg med at mamma røyket gjennom 3 svangerksap og ingen av oss barna har noen komplikasjoner eller andre helseskader.
congirl Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2008 Ja,inners inne vet vi jo at det er feil å røyke,men det er kjempepositivt at du ha mer enn halvert røykinga!!!!
congirl Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2008 Ja vet at vi ikke kan unskylde oss,men folk som aldri har røkt får jo også fortidligfødte/asmatiske barn/barn med lav fødsesvekt osv....Min samboer sa til meg at jeg hadde fått livsgnisten tilbake etter jeg sprakk. Merkelig at giftstoffer skal styre så mye over oss..... Når det er sakt,vil jeg også si at som ekte landsbyboer puster jeg inn ren luft 23,5 timer i døgnet,mens di som bor i verdens storbyer puster inn forurenset luft 24 timer døgnet rundt hele svangerskapet,men ingen flytter ut av byene pga graviditet......
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Du er ikke alene om og sprekke, klarte og stumpe røyken nesten med en gang jeg fikk positiv test, men etter1,5 mnd sprakk jeg, pga mye styr rundt venner ol som jeg ikke vil komme nærmere inn på. Men har klart og trappe ned til ca 5 om dagen, så syntes jeg er litt flink da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå