Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Hei, sniker meg inn her en liten tur på besøk jeg, fikk nemlig svar på hcg nivå prøve idag (er 7+4). Og den var på hele 172 000- er ikke det litt høyt så tidlig i svangerskapet? Så da melder jo tanken på at det kan jo være tvillinger på vei (selv om det ikke er så sannsynlig men..=), noen av dere her inne som vet noe om temaet? Var inne på betabase.info siden, og mine verdier så ut til å samsvare mer m multiple svangerskap enn ettbarnssvangerskap, men er jo veldig mye individuelle variasjoner... Fikk også mage veldig tidlig, i uke 6, og nå ved 7+4 er det en fin rund kul der allerede gitt. Noen som kan hjelpe? Man begynner jo å lure litt..=)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Heisann. I min uke 4 lå hcg nivå på 322 000 og jeg har et lite nurk i magen.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Kulen på magen er nok ikke annet en luft pga hormonene som påvirker fordøyelsen din. For høye verdier kan også forårsakes av mindre hyggelige årsaker. Men antar din lege hadde informert om dette om det var aktuellt.
miobell Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har selv lurt mye på dette med hCg, så satt meg litt ekstra inn i det. jeg hadde over 200 000 i uke 9. Fikk beskjed om at det var høyt, men helt normalt. Variasjonene er visst så store på det der... Normalt ligger det mellom 50 000 og 100 000... likevel, variasjoene er normale og store MEN høye hcg tall kan være indikasjon på tvillinger . Tvillinger gir gjerne høyere hcg tall. Men det kan kun tidlig ul påvise. Sies også at høyere hcg tall er normalt hos jentebabyer enn hos guttebabyer, så noen bruker det jo som symptom på kjønn, men det tror jeg vel egentlig at vi skal ta med en klype salt ;-) du anonym over, du sier at høye hcg tall kan være indikasjoner på mindre hyggelige årsaker. Hvilkene mener du i tilfelle da??? har lest en kan ha en type kreft i morkaken og denne påvirker hcg hormonet, uavhengig av graviditet og at det da blir høyt, men dette er nok ikke aktuelt i ditt tilfelle! Positive fakta: Står i faktabøkenen mine her at om fosteret har foreks. Downs, vil hcg tallene være lavere, så der er det jo positivt om det er høyt ;-) Ved MA og andre komplikasjoner som svangerksap utenfor livmor vil også hCg tall kunne vises lavt.. jeg tok tidlig ul da jeg var 7+5. Der var et nurk der inne og ting så ut som det skulle være med et hjerte som banket i vei :-) Så tror nok du kan slappe godt av og være kjempe fornøyd med dine hcg tall :-) Om du skulle lure på noe mer rundt det så spør legen så h*n kan berolige deg :-) legger ved denne linken til deg i tillegg : http://www.snartmamma.com/index.php/Diverse/hCG.html
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 hva er hcg egentlig? er det et hormon eller noe? aldri hørt om før her inne. er 14+3med nr 2
miobell Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 hCg er et svangerskapshormo som produseres i morkaken. Viktigste funksjon er å stimulere progesteron syntesen i første trim. Alle har det i kroppen , men ikke gravide kvinner har verdier under 5. Øker gjennom første trimester for så å gå ned og stabilisere deg på et nivå på ca 20 000 ut svangerskapet. hCg er det hormonet som gjør at gravidtesten slår ut ;-)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Jeg målte hcg da jeg var 7+3, da var den på 102 000, da jeg var 7+6 var den på 142 000.. Jeg syntes også mine verdier var veldig høye, og fikk beskjed om at det kunne være 3 årsaker: 1) det var helt normalt for mitt sv.skap (altså det var bare èn frisk baby inni magen) enkelte får høye verdier uten at man hvet grunnen. 2) det kunne være tvillinger 3) det kunne være noe som heter "blæremola", noe som ikke er så veldig hyggelig heldigvis var det ikke alternativ3, men det var heller ikke alternativ 1...altså - jeg venter tvillinger!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. mars 2008 Tusen takk for hjelpen alle sammen=) Pappa, som er lege, fikk se magen min igår + hcg nivå, og han mente at magen var litt i største laget til å være så tidlig.. Men han mente at hcg- nivået ikke nødvendigvis kunne si så mye om verken det ene el andre, fordi det er så individuelt.. Men nå blir det tidlig UL, spent spent!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. mars 2008 Tusen takk for hjelpen alle sammen=) Pappa, som er lege, fikk se magen min igår + hcg nivå, og han mente at magen var litt i største laget til å være så tidlig.. Men han mente at hcg- nivået ikke nødvendigvis kunne si så mye om verken det ene el andre, fordi det er så individuelt.. Men nå blir det tidlig UL, spent spent!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. mars 2008 Tusen takk for hjelpen alle sammen=) Pappa, som er lege, fikk se magen min igår + hcg nivå, og han mente at magen var litt i største laget til å være så tidlig.. Men han mente at hcg- nivået ikke nødvendigvis kunne si så mye om verken det ene el andre, fordi det er så individuelt.. Men nå blir det tidlig UL, spent spent!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå