Gå til innhold

Noen som har maxi cosi vognen??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns brio sing er mye penere da. Liker dypbagen bedre, den virker lunere og trekket inn meg tiltaler meg mer. den er også mye billigere minnes jeg.

Den eneste fordelen jeg ser er at du kan bruke maxi cosi bilsete rett på understellet.

Jeg likte heller ikke at bakre del av kalesjen på Maxi cosi var kun et tynt trekk som i en regnjakke. (tenker da på sportsdelen)

Sportsdelen til MC er større enn brio sing da, men for prisforskjellen kan du jo faktisk kjøpe en brukt sportsvogn senere..

Jeg hadde valgt brio sing av disse. Den er en av mine favoritter, men jeg tror jeg ender opp med teutonia spirit 3 med fashionbag.. Den er mye dyrere da.

Lykke til med valg.

Liker ikke kallesjen til Tautonia sine og det jeg ikke liker med Brio sin er hjulene.

Både Brio og Teutonia har hardplast hjul.

Og de små hjulene på Brio er kanskje ikke de beste for snøvær...

Derfor vi vurderer maxi c.

Er skikkelig vanskelig assa...!!

Jeg lurte også på hvilken av disse vognene jeg skulle velge, og ender nok opp med brio sin. maxi cosi sin nye vogn veier nesten 18!!!kilo. Det er jo blytungt! Til sammenlikning så veier en bugaboo 9 kilo og en brio sing ca 13 kilo. Har hatt bugaboo og elsket den. Skulle gjerne kjøpt den igjen, men tror jeg prøver en brio pga prisen. fordelen med brio sing er at en kan legge den sammen uten å måtte ta av sportsdelen eller bagen, men det er mulig at den har litt dårlig fjæring..

Hei Dollypop! Jeg slet med akkurat samme valg for et par uker siden, hadde sett meg ut nøyaktig de samme to vognene som deg! Vet du hva jeg endte opp med??? TFK Jogger twist! Den har "alle" kriteriene jeg satte opp, med unntak av 4 hjul... Her er hvorfor: Hardbagen er stor, god plass til dunposeom vinteren, vogna er høy (er lange både sambo og jeg.) Den kan brukes sammen med Maxi Cosi bilstol ("klikkes over" på vogna), og den kan brukes til barnet ikke trenger vogn lennger fordi sportsdelen har god plass til å vokse i. Har stillbart fotbrett og alt. Noen minus???- 3 hjul (litt mer "ustødig"), sportdelen kan ikke legges 100% flatt når barnet sover (men 95% flatt blir det vel...), man kan ikke snu sportsdelen slik at barnet sitter alltid vendt fra deg, og en del små-ting som litt "ukult" utseende i forhold til Maxi Cosi.... Men alt i alt passer denne oss best :-) Tenkte bare tipse!

Annonse

Du må ta av sportsdelen på Brio sin også,sa hvertfall dama i butikken.

Oh maxi cosi veier 15,ikke 18.

Tror jeg går for den.Synes sittedelen på Brio sin er litt håpløs.kan ikke legges ned noe særlig og når barnet blir stort vil det få fotbøylen i leggen.

Men ellers er den lettere og enklene enn maxi c.Den har også mindre bag da.

Men nå som ikke skal ha Brio sing så er det ikke noe stress.Ville såfall kjøpt den nå på tilbud men da venter vi.

Synes ikke TFK er så fin så tror bare vi fortsetter å tenke.

Har jo god itd før snuppa kommer:-)

Sportsdelen på briovognen må ikke tas av når du legger den sammen, har testet det selv i butikken, og det står på brios hjemmeside:-) Hun dama i butikken hadde ikke peiling på vogna der vi var, Oolsen stavanger. hun fikk ikke til å slå den sammen en gang... jeg har lest at maxi cosi veier 18 kilo, det er mulig jeg tar feil, men ville sjekket det ut, for den kjentes mye tyngre ut enn Brio sing. Ryggen kan legges helt flatt, men beina ligger litt opp slik som bugaboo. ikke noe problem.

Et tips: ikke kjøp vogn hvor sportsdelen ikke kan vendes mot deg. jeg hadde en slik vogn som jeg solgte med en gang. Synes at det er viktig at babyen kan ha øyekontakt , og kjekt for mor og far å se babyen når en går tur!! Har hatt ca 12 vogner til to barn, så har testet ut det meste!!

Uansett lykke til med vognkjøp, jeg skal kjøpe en sing i dag, Jippi!!

Vi har også sett på brio sing og maxi cosy.. Vi ender opp med teutonia, spirit med fashilonbag, de har mye av de samme kvalitetene men finere syns jeg da.

Likte ikke at kalesjens bakre del på MC s sportsvogn kun var et tynt regntrekk..

Jeg vil også anbefale at dere velger en vogn hvor sportsdelen kan settes begge veier!

jeg angrer på at jeg valgte en vogn hvor sportsdelen kun kan vendes fremover, nå som tassen er 6 mnd og har tatt den i bruk må jeg stoppe innimellom for at han skal se meg. Er litt redd han skal bli redd når han ikke ser mamman sin, og ofte blir han grinete når han ligger der og ikke ser meg.

Vurderer sterkt å selge vogna og heller kjøpe meg en ny som kan sitte begge veier.

Man kan snu sittedelen på maxi cosi.

Om den veier mye betyr ikke så mye,jeg er sååå sterk...hehe.

Neida,men blir ikke så mye løfting.

Var sikkert på at jeg ville ha OTH for 1 mnd siden så har sikkert funnet en annen om noen uker igjen...hehe.

Men den kan man ikke snu sittedelen på så blir ikke den.

Synes Quinny speedy er fin,men den har veldig liten bag.

Er jo så sykt mye å velge mellom,så er veldig vanskelig.

Virker ikke som noen har Maxi c vogner her da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...