Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Har en baby på snart 5mnd'er som jeg syns ikke har så mange våte bleier lenger. Får mm etter behov, oftest hver 3-4t, og grøt kveld og formiddag. Prøver å gi vann til grøten, men er ikke så begeistret for det. Har ikke veid på en stund, men foreløpig har utviklingen vært normal. Morgenbleien er alltid skikkelig våt, men da har jo også den vært på i mange timer. Nå i det siste har han vært mer urolig ved amming, blir fort forstyrret og er ikke så interessert. Bæsjer en gang i uka, men ikke hard i magen. Skifter jo bleie på dagtid, men den er aldri veldig våt, bare litt...noen som kan gi tips el. råd? Er redd han ikke får i seg nok væske. Formen er bra da, men mere sutrete for tiden. ..
Impulsiw Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Blir jo mindre urin når de spise grøt da. Tror det er helt normalt. Min får mm og et glass fruktpure på kvelden og har ikke veldig våte bleier. Han bæsjer ca. hver andre dag, noen ganger hver dag. Ikke gi vann!! Så lenge de er babyer skal de har melk. Tilby pupp etter grøten... )
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Takk for svar :-) Tilbyr alltid pupp etter grøten, men syns det er greit de venner seg til litt vann også. Men greit å høre at bleiene ikke trenger å være sååå våte. Har en fra før også som er litt stor nå, og han hadde alltid så våte bleier mener jeg. Men han hadde et større matbehov da :-)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 ble komisk dette-en gutt fra før, ikke en bleie :-))
Impulsiw Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 har vært bekymret mange ganger jeg oxå...syne liksom bleiene er lenge tørre..men så er det jo FINE bleier i dag da. De tåler mye urin! ;o) Ja tilby pupp og mer pupp... Min har bare fått pupp fram til nå og veier 7.5 kg..og er 68 lang. Han er 4 måneder og 11 dager. Selv om det tok tid før jeg forstod at han ville ha mat oftere enn hver 3 time så har det gått veldig greit etter jeg fattet poenget..hehe.. Så ha spiser lite og ofte.. føler at han gror fast i puppen mange ganger. Men det er koselig da. Vi var i syden 14 dager nå og det gikk vedig bra! Da sov han faktsk hele natta...
trultemor Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 MM er hovednæringen de første 6 mnd. Gi derfor pupp før grøt. Grøten skal liksom bare gjøre babyen mett dersom ikke den blir mett av mm. Grøten er tillegget til mm liksom. Da sørger du for at din produksjon opprettholdes, og barnet får nok væske i seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå