Gå til innhold

Dere som vet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ha med bind, babyklær o.l når man skal føde på UNN? Driver å pakker bagen nå, men synes det er vanskelig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja- du burde ha alt. bleier til baby får du på sykehuset men jeg har pakket det og. du burde ha med store nattbind, store truser med slak strikk og ammepumpe. amme BH. ellers klær og toalettsaker. hårføner kan også være kjekt å ha til å tørke seg med nedentil. evt mykt dopapir.

babyklær må du ha- ha alt fra lue til strømpebukse. et lite teppe til å ha med i bilen evt til hjemreise pluss yttertøy.

vi har tre bagger- en til meg, en til far og en til babyen:) regne flyttelasset:)

lykke til med pakkingen- jeg tror jeg har pakket ca tre ganger, gjort om litt etc:)

Skrevet

Nei, du trenger ikke babyklær, utenom klær til når du skal hjem, du får låne skjorter som er lette å ta på og 'brillebukser' til babyen og det er utrolig kjekt å slippe å komme fra UNN med en svær skittentøybunke. Låneklærne slipper du nemlig i skittentøykurven på UNN ;o)

Du får så mye bind & truser som du trenger, store, gode bind som puster. NB: om du skulle bli sydd må du ikke finne på å bruke nattbind (type libresse e.l.) når du kommer hjem, de er nemlig av plast og lar ikke huden puste... Kjøp heller Attends (de brukte jeg) eller inkontinensbind (fås på apotek)

Hårføner er supert å ha med. UNN har hånddusjer mm som du dusjer deg med nedentil & så lar du hårføneren tørke - utrolig bra!

Lykke til!! :o)

Hilsen ei som fikk ei lita jente for 6 uker siden ;o)

Skrevet

Glemte å si at det er vel verdt å investere i PureLan, brystvortekrem, jeg brukte det på UNN - tror de har det der også, men det er utrolig kjekt å ha når du kommer hjem også ;o)

Ammeinnlegg i ull + ammebh er ett must ;o)

Skrevet

hei.

det er tydelig at vi har forskjellige erfaringer her. jeg anbefaler deg å ringe unn å høre med de så du ikke får noen dårlige opplevelser. det er klart at dersom du akutt må til sykehus og ikke befinner deg i nærheten av dine ting så du får pakket de med, får du vel alltids låne- men har aldri hørt om at du får noe annet enn evt de bleiene de har og de store trusene. men jeg for min del foretrekker allways (disse lugger ikke når du er sår osv) nattbind og mine egne private truser.

men ring unn, så får du vite akuratt hva du må ha med.

Skrevet

ring UNN ja- alle de som jobber der har forskjellige rutiner osv. når det gjelder bind osv får du prøve deg fram. vi er alle forskjellige og selv om noen liker et merke kan jo det bli helt feil hos deg.

jeg foretrekker å ha egne klær og vi får også beskjed om å ha med egne. det er vel en grunn til at de ber om det.

jeg spurte da jeg var på undersøkelse og de sa jeg måtte pakke med klær, toalettsaker osv, men jeg kunne få låne truse etc-

jeg vil ha mitt eget. har jo ikke tenkt å flytte inn der. skulle jeg ha behov for noe mer kan jo bare pappaen komme med nytt skift.

tror alle får forskjellige beskjeder- så du burde ringe å høre. men det ligger info på alle disse babysidene om hva man burde pakke med seg.

i fødselsboken vi har fått står det og en liste- den er fin å bruke som mal. det er vel uansett litt stas å ha med egne klær til babyen???

Gjest Lite nurk i magen :)
Skrevet

Jeg pratet med jordmora her om dagen, hun jobber jo også på fødeavdelingen. Hun mente at man fikk så mye bind man trengte, det samme gjelder nettingtruser. Man får også lånt babyklær, men hun anbefalte å ta med litt finere klær til bilder og hjemtur. Brystpumpe kunne man få låne under oppholdet, men ammeinnlegg måtte man ha med selv (eventuellt kjøpe på apoteket på UNN etter fødsel.)

Man burde også ta med sjokolade og/eller sportsdrikk til å ha under fødselen i tilfelle man ble veldig kvalm og ikke får i seg skikkelig mat. Man burde også ha med en liten matpakke til far. Regelen på UNN er at far får et måltid etter fødsel, noen jordmødre er snille å gir brødskiver under fødselen også..Men dette var langt ifra alle som orket å gjøre.

Håper dette var til hjelp =)

Skrevet

Du får alt du trenger på UNN!!

Bleier til mor og barn i alle former, sizer og varianter. Nattsjorte og nettingtruser til mor og fult utstyr til baby...

Den hårføneren alle maser om skjønner ikke jeg poenget med... Syntes det gikk helt greit å tørke med papir, selv om jeg både ble klippet og sydd, og revna.. Funka helt fint å 'klappe' det forsiktig tørt!

Er det noe man kunne trenge å ta med så er det store gode kosebukser og eventuelt slipperser.

AmmeBH er greit kanskje, men jeg gikk uten noe under nattsjorta for jeg var så øm på puppa at jeg ikke orka noe på de...

+ Toalettmappa med tannbørste, deo og sånne ting=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...