Gå til innhold

Koteletter i stekeovn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe en husmor i nød :)) Hvor lenge skal koteletter stekes i stekeovn? Grader? I ildfast form?

Fortsetter under...

Skrevet

Ikke så lenge siden jeg spurte om akkurat det samme :P

Hadde dem inni på 180 grader fulgte ikke noe tid, bare snudde dem innimellom, så fort når de var ferdig, jeg hadde dem i en ildfastform med litt smør på hver kotelett..

Skrevet

Legg de på rist. Ca 200 grader.

Ha ildfast form/langpanne under med poteter, oppskjærte grønnsaker etc. Da drypper fettet ned på grønnsakene, og de blir bare helt herlige.

Jeg steker i 40 min, snur kotelettene etter halve tiden.

Skrevet

Jeg foretrekker å steke kotelettene litt på stekepanne først, slik at de holder seg mer saftige. Er nok å bare brune de litt, så kan de stekes ca 30 min i stekeovn.

Skrevet

jeg beregner minst 45-60 min på 180 grader og har vann i en langpanne under kotelettene.

Skrevet

du må iallefall huske å brune de litt på stekepanne før du hiver de i ovnen.. Eller kan de lett bli tørr og smakløs.. Når du bruner de så lukker du all "saften" eller hva det nå kalles, inne i koteletten sånn at blir mør og fin:)

Annonse

Skrevet

Jeg steker de først NESTEN helt gjennom på stekepanna. Deretter setter jeg de midt i stekeovnen på 180 grader i 20-30 minutter... Nyyydelig, og kjempesaftige!!! :) Legger de i en ildfast form, på rista...

Skrevet

Ta koteletter og kryddre dem. Legg de i ei langpanne med en god klatt smør og en kopp med vann (ca 3 dl). Stekes på 150 grader i 50 min. Snues etter 25 min. Så tar du FLØTE (vanlig piskefløte) og heller oppi langpanna og setter opp varmen maximalt i 10 min. Sil ut susen og ta i sukkerkulør. Vips så har du saus og hærlige saftige koteletter :-) PS: Aldri stek svinekjøtt sammen med løk. Da kommer smaken av "typisk"svin frem (urin aktig)

Skrevet

Mente at de skulle være inne i ovnen i 1,5 time !! Ikke 50 min !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...