Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Pappa skal snart ta ut permisjonen sin. Får jeg ingenting utbetalt da?Jeg tar ferie. og har meldt om det til jobben min - hvordan blir dette? noen som har gjort dette før meg som kan si hvordan detblir?
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Hmmm...vet ikke om jeg husker rett, men jeg tror det er slik at du ikke kan gå direkte fra permisjon til ferie...da får du ikke feriepenger. Jobber du derimot en dag etter permisjonen før du tar ut ferie, da får du feriepenger.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Man må vel ha mulighet til å ta ut ferie i løpet av permisjonen sin..? At pappaen skal ha sin permisjon, betyr ikke nødvendigvis at det er på slutten av mor sin permisjon. Her har vi delt det opp, han tok f.eks ei uke i desember. Hvis jeg da hadde tatt ut ferie, tror jeg at jeg hadde fått feriepenger. Men ring nav du. De vet.
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Du får vel lønn fra arbeidsgiver dersom du har fast jobb og fast lønn. Feriepenger blir alltid utbetalt i juni, alle andre mnd får du vanlig lønn. Dvs. at selv om du avvikler ferien din i august (et vanlig år) så får du feriepenger i juni og vanlig lønn i august. (for da jobbet du jo den mnd med feriepenger, og det skal du jo ha betalt for...). Jeg regner med det er likedan når du har ferie i permisjonen, det er jo da egentlig ikke permisjonen du tar ferie fra, men jobben din... Sånn er det der jeg jobber i hvertfall. Jeg skal også ta ut ferie i forlengelse av permisjonen min (men ikke samtidig med at pappaen har permen sin...).
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Feriepengene man stort sett får ubetalt i juni (dette kan variere litt fra sted til sted) skal dekke dine 5 uker med ferie så du får ikke noe ekstra utbetalt når du tar ferie samtidig med pappa-perm nei..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå