Gå til innhold

7 mnd og henger i puppen 24/7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren våres på snart 7 mnd har begynt å bli veldig urolig om natten, hun vil ammes hele natten er gjerne våken hver1,5-2 time gjennom hele natten, snakket med HS og fikk som svar at det var vanlig at barn spiste om natten...men trodde at det ville kansje være en gang pr natt da hun får både grøt, middagsglass og fruktpurre på dagtid..

har også begynt å bli problemer med legging om kvelden, vil bare sove hvis hun kan sovne på puppen og i våres seng, hun har vært veldig flink ved legging fram til 6 mnd alder da begynte styret..

tar i mot råd med glede, HS er bare tull, de kan jo ingen ting, iverfall der vi går..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini hadde en periode når vi begynte med fast føde hvor han våknet flere ganger om natta, mens han normalt bare våkner 1 gang, men det gikk over etter noen dager.

En stund senere ble han syk og hadde bla diare og da var jeg redd han ikke skulle få i seg nok væske, så når han våknet om natta og trengte ny bleie, ga jeg han melk også og da sovnet han lett igjen. Men når han var frisk igjen fortsatte han å våkne flere ganger på natta, så da måtte jeg være litt streng og ga bare smokken og bredde over og løftet han ikke opp av senga, bare trøstet mens han lå. Etter to netter sov han forbi den ekstra gangen han hadde pleid å våkne, men fortsatt får han mat en gang senere på natta som han alltid har gjort.

Mini får to fulle posjoner grøt + et middagsglass om dagen og derfor syns jeg det var unødvendig at han skulle få mer mat om natta enn han gjorde så lenge jeg fullammet (gjorde det frem til 6mnd) og det var så raskt å få han til å sove over den ene gangen at det tror jeg var helt riktig å gjøre.

Hvis det er fulle posjoner hun får om dagen, ville jeg prøvd å drøye det litt hver gang hun våkner. Det kan jo hende at hun egentlig bare vil ha kosen det er å amme. Bare pass på å være hos henne hvis hun sutrer sånn at hun vet hun ikke er alene. Hvis hun virker veldig sulten når hun våkner ville jeg fortsatt å amme, men heller prøvd å øke matmengden på dagen enda mer.

Skrevet

hvis hun spiser fast føde på dagtid og blir ammet også....så er det nok kosen hun søker på natta. Hun trenger ikke mat på natta mer. "hvem sier ikke nei til paradis"...sutte litt på puppen og kose seg med varm melk og kos fra mamma...i halvsøvn....

jeg sliter med det samme men har begynt å avvenne natmat, og økte matmengden på dag. Dessverre ble det opphold nå pga. sykdom...og da ammer jeg hver 2 time nå på natta.

Skrevet

Min dater begynte også sånn. Det bare økte på. Men jeg bestemte meg for å slutte jeg og det gikk jo så det suste. Det var tydelig kosen, og ikke sulten som var problemet. Og nå sover hun nesten hele natten igjen, for hun har nok funnet ut at det er lite vits å våkne til ingenting:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...