Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har en baby på 4 måneder og det samme har min venninne. Helsesøsteren hennes hadde sagt at det var unødvendig å koke flasker lengre. Stemmer det?
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Jeg ville koke flaskene, men hvis du får vann fra vannverk (ikke egen brønn) behøver du ikke koke vannet til melka.
"gullet" Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 kok vannet til melka.... men flaskene kan du like så godt putte i oppvaskmaskina eller vaske i eget såpevann... dette fikk jeg vite på sykehuset.. jeg koker flaskesmokkene da..
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Jeg fikk beskjed om å koke til ho er 6 mnd, mens venninna mi fikk beskjed om å slutte da ungen var 3 mnd. Samme kommune, men forskjellige helsestasjoner.
☆Anonymia☆ Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 stemmer og stemmer..jeg ville kokt flaskene til han var minst 6 mnd jeg da..
Poteto Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 må enten koke dei eller ha dei i oppvaskemaskinen..
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Sluttet og koke flasker da begge mine barn var 3mnd..Kokte vannet til melka heletiden dem brukte mme =) Min yngste sønn får i seg mer bakterier igjennom store søster og brukte lekene etter henne enn flaskene for og si det sånn ;P Gjør det du mener er rett du ;-)
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 Hva er da vitsen i å koke vannet til melka om ikke flaskene er kokt? Det er jo de samme bakteriene i vaskevannet som i springvannet, og oppvaskmaskinen kjører ikke kokvask! Så det du da gjør er jo å tømme kokt vann i ei ukokt flaske, og da er du jo tilbake der du var før du kokte vannet. Kok alt frem til 6 mnd., da er du sikker på at det ikke blir kluss med bakterier. For husk at melkebakteriene i skittenflaskene er "skumlere" enn de som er i kaldtvann.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #10 Skrevet 12. mars 2008 Det finnes faktisk forskellige grader på oppvaskmaskina... Hvertfall på min. Kokte flaskene i begynnelsen, men nå putter jeg de bare i oppvaskmaskina. Koker bare smukkene til flaskene. Hun er snart 4 mnd.
Impulsiw Skrevet 12. mars 2008 #11 Skrevet 12. mars 2008 Før skulle man koke til 3 måneder. Nå sier de et halvt år... mange da. MEN de får jo i seg masse bakterier via leker de spiser på og som nevnt her .. SØSKEN. Tror ikke det er mye melkebakterier igjen når en vasker flaskene skikkelig. Det renner jo varmt vann i springen. Legge de i bløtt så trur jeg jeg ville stoppe å koke på 4 måneder... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå