Søskenhåp adopterer Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Hei vi holder på med søskenforsøk og ser det er flere her inne som også prøver på det. Hvor langt er dere i prosessen, hvor gammel er barnet/barna deres og er disse også IVF barn? Litt om meg: blir 37 i år ICSI sønn på 2 år (kom til på 3 forsøket - SA 1 forsøk, neg 2 forsøk) 1 søskenforsøk MA uke 10-12 har 5 egg på frys og skal igang i mai/juni igjen
Ann-ch. Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Vi er nok flere her inne ja:-) Jeg er 36år og mannen 38år. IVF-sønn som akkurat har blitt 4 år.Etter å ha vært prøver i 8 år kom han på 1.ivf-forsøk. Har hatt 4 forsøk på søsken hvor 1 endte i MA i uke 11 og de andre negative.Hadde egentlig gitt oss men skal nå ha et siste forsøk på Aleris april/mai.
Tellefanten Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Ja man håper jo på søsken og gutten min har begynt å mase om ikke vi også skal få en baby. Flere i bhg hans som har blitt storesøsken. Han er en icsi gutt på 3 1/2 år, ble til på 5 innsetting etter 3 uttak. Har prøvd intenst siden august 07 og igår fikk jeg endelig positiv test. Dette etter 2 nye uttak og min 11 innsetting totalt. Nå gleder jeg meg til jeg kommer så langt at jeg kan fortelle han det. Har en veldig god følelse denne gangen så dette går nok bra. Kryyse for at dere kommer etter ganske snart! xxx
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Jeg er 26, mannen 28. Vi har en pergo-gutt på 2 1/2. Han kom på 2 pergokur, 1 EL, et rent lykketreff! I dette søskenforsøket har jeg hatt 5 pergokurer (1 enkel, 3 doble og 1 trippel) dette ga 1 EL... Har nettop hatt et icsi forsøk som ser ut som har gått galt...
Mikkemafian Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Har en liten snuppe på 5 mnd som kom til verden etter første forsøk på prøverør. Har 8 egg på frys, og skal til igjen så snart TR kommer tilbake og er i stabil syklus...
Heira☆ Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Vi holder også på med søskenforsøk. Jeg er 33 og mannen min 42. Har en nydelig icsi-gutt på 16 mnd. Har hatt 3 misslykkede fryseforsøk (har hatt 6 egg på frys) Skal i gang med vårt 2. forsøk om en mnd tid. Tvi tvi til alle sammen.
Prøvigjen Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Jeg er 34, mannen er 44. IVF-dattera vår er ett år. Nå prøver vi å få søsken til henne=) 4.dag med sprøyter i dag, og vi holder til på Aleris. Hadde to forsøk sist. Ble gravid med tvillinger andre forsøk, men mistet den ene jenta i uke 24. I uke 26 kom vårt lille under til verden (900 gram), og etter 4 måneder og en skikkelig berg og dalbane på sykehuset kom vi hjem og kunne starte et nytt liv med ei frisk datter...Vi ønsker veldig gjerne at hun skal få et søsken=)
kikki73 Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Hei! Vi er også igang med søskenforsøk. Fikk ei lita tulle i august 07(på 2.forsøk),og skal sette inn i mai om alt går som det skal;) Vi er så heldige og ha fire på frys, så håper inderlig å slippe en ny runde med spray og sprøyter,men må man så må man...Det er jo virkelig verdt det!!!!vI Vi gører til på st.olav,flere som er der? Krysser fingrene for at det blir søsken på Edvart! Og til dere andre også!!! Kjenner jeg er veldig spent, men er mye mer avslapet nå som vi faktisk har vært så heldige å ha fått lille pia vår. Trodde jo en stund at jeg aldri skulle bli mor,alt fra nå blir bare en kjempebonus!!! Slik føler jeg det nå iallefall;)
camosilla Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 Har en ICSI gutt på ca 2,5 mnd.Når kan man søke om nytt forsøk til søsken da, og må vi igjennom samme prosess med søknad og ventetid igjenn?Eller går det raskere når vi først er i systemet (riksen)?
jons_gravid Skrevet 31. mars 2008 #10 Skrevet 31. mars 2008 Vi håper å komme igang med 1.søsken-ICSI-forsøk i løpet av sommeren, venter på svar på en undersøkelse før de kan gi klarsignal. (blir vel mest sannsynlig tidlig høst). Vi er begge 35 år, har en ICSI-sønn på snart 16mnd (1.ICSI). Hadde fryseforsøk i desember, gravid, men mistet tidlig. 2 egg igjen på frys. Hvis vi ikke får begynt på forsøk i sommer tar vi sjansen på fryseforsøk.
Gemini72 Skrevet 31. mars 2008 #11 Skrevet 31. mars 2008 Hei Jeg blir 36 og har en ICSI gutt på 22 måneder, klaff på 1. ICSI forsøk Vi skal ha 2. ICSI søskenforsøk i august.1 mislykket ICSI og 2 stk mislykkede fryseforsøk. Vi hører til i Haugesund
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 31. mars 2008 #12 Skrevet 31. mars 2008 Er 26. Har ei datter på 3,5 år som ble til på 1. naturlige forsøk. Nå snart i gang med 1. søskenforsøk. Begynner på spray til torsdag. IVF.
Piven Skrevet 31. mars 2008 #13 Skrevet 31. mars 2008 Hei. Jeg er snart 36 år. Har en ICSI-datter på 5 mnd. Vi hadde tenkt å vente en god stund med søskenforsøk, men jeg kjenner at jeg tenker mer og mer på det. Og det er veldig motiverende å høre om deg - og dere andre - som er i gang. Hvor hører du/dere til?
Linemor m/ twins 2007 og 2010 Skrevet 31. mars 2008 #14 Skrevet 31. mars 2008 Hei alle Vi skal i gang med søskenforsøk nå straks. Forsamtale 29. april, og starter opp ved første syklus etter det. Mai/juni Vi går privat, og skal ha en 3-pakning ved Hausken i Haugesund. Litt om meg: er straks 35, mannen min 45. IVF-tvillinger på 14 mnd. De ble til på første fryseforsøk, to ordinære forsøk først.( en negativ og en SA.) Selv om vi er så heldige å ha to små vidunder her hjemme, så syns jeg det er utrolig spennende allikevel jeg.... ) Godt at løvemannen er tålmodigheten, roligheten og optimisten selv. Lykke til til alle, vi snakkes nok underveis. Klem fra
proppeloppen Skrevet 31. mars 2008 #15 Skrevet 31. mars 2008 Hei! Jeg har akkurat fyllt 39 år (mannen 48 år) og vi har ei jente på 4 år .....som svært gjerne ønsker å bli storesøster!! Hun ble til på vårt 4. prøverørsforsøk. Helt utrolig!! Vi hadde egentlig ikke tenkt oss flere barn (av forskjellige årsaker).....men når alderen begynte å innhente oss, ble vi enige om at vi ville gi det en sjanse alikevel. Livet er jo bare helt nydelig etter at tulla vår kom!!!! Det er litt rart å være igang igjen når jeg var så innstilt på at jeg hadde avsluttet dette kapittelet....men det er veldig spennende også. Vi hadde et misslykket IVF-forsøk nå i februar hvor 10 egg ble hentet ut og INGEN ble befruktet. Det hadde vi ikke opplevd på de tidligere forsøkene, så dette var vi ikke helt forberedt på. Men - men......vi prøver igjen og jeg skal ringe inn nå på neste mens. En skulle nesten tro man blir roligere på et søskenforsøk siden vi allerede har opplevd det å bli foreldre...................men det sitrer godt i kroppen også denne gangen. Lykke til dere
Søskenhåp adopterer Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #16 Skrevet 31. mars 2008 Så hyggelig da at det plutselig var mange som slang seg på denne tråden! Har akkurat snakket med Riksen som jeg hører til og da skal jeg faktisk begynne frys i april/mai. Så det blir litt tidligere enn før antatt. Venter mens 21 april. Får bare håpe i alle fall 1 egg overlever tining nå da så det blir et fryseforsøk ut av det. Både gleder/gruer meg - huff. Det er et sånt "vakum" i tiden føler jeg når vi holder på med forsøk. Mista jo sist (er nå så mange som mister her inne og!) så jeg kommer vel ikke til å gå i taket uansett hva som blir utfallet. Edvart hadde bursdag på lørdag tenk da var det 2 år siden jeg satt i sofaen og veene begynte. Grøss...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 31. mars 2008 #17 Skrevet 31. mars 2008 Jeg skal starte med nedregulering i andre halvdel av april, for å få søsken til Matilde som blir 3 år om 12 dager ) Hun kom til på helt naturlig vis uten spesielt lang "prøvetid" så at vi ikke får det til nå er det ingen som skjønner. Prøvd på egenhånd siden februar 06. Jeg er 30 i år, og har heldigvis sluppet unna ma/sa'er.
spix Skrevet 31. mars 2008 #18 Skrevet 31. mars 2008 Hei! Jeg skal til lege neste uke nå for å starte søknadsprosessen. Har en jente som blir 5 år. Hun kom på andre IVF forsøket. Må igjennom hele mølla da jeg har byttet partner. Blir nok ikke forsøk før om et års tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå