mizz25 Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Har en liten på 4 uke,kordan e ungan dokkers etter amminga på natta? ligg dokker å amma å lar ungen sovn ved sia så legge ungen i senga si etterpå? Våkner ikke ungen når den blir lagt i egen seng? min våkna med en gang da... Så han ligg oppå oss på natta.. :-S sprinkelsenga kan jo ofte virk stor å åpen for de aller små.
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Vi samsov med vår lille de første 2 mnd, så da var det bare å puppe i vei og sove videre. Nå skal lillejenta hovedskelig ligge i egen seng, men med veeeldig trøtt mamma om natta, så har vi en tendens til å sovne i senga ja.. For at den lille ikke skal våkne når du flytter han over kan du jo passe på å ha dynen hans rundt/over ham mens du ammer, slik at det ikke merkes så stor forskjell i temperaturen. Sprinkelsengen er som du sier stor for de aller minste, derfor anbefaler jeg at du lager det lunere nedi den. Du kan eks rulle et teppe/dyne som en pølse og legge den under lakenet slik at det ikke blir så åpent (øverst i sengen, ved hodet så vidt jeg har forstått). Ellers så blir det lunere om du har himmel over sengen også.
Sunniva78 har to små Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Tips til å få senga til å virke lunere: Vi har rullet sammen håndklær som vi legger under lammeskinnet. Det blir da en liten hule som barnet ligger i. I tillegg har vi en varmeflaske i senga før han legger seg, så blir det ikke temperaturforskjell fra armene våre og ned i senga. Etter amming på natta bysser jeg etter at rapen har kommet opp, og legger ham i senga. Prater ikke med ham, bare bysser og stryker ham over panna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå