Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Har såvidt begynt å lese litt om tøybleier og tror jeg kommer til å forsøke dette. Men kunne godt tenke meg å strikke ullbukser selv (prøve ihvertfall ) Hvor finner man strikkeoppskrifter og hvor får man kjøpt garn? I vanlige strikkebutikker eller? Må man bruke ullbukser utenpå brettebleier også? Dumt spørsmål kanskje, men er grønn
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Du kan nok google deg frem til noen oppskrifter, hvertfall på engelsk. I tillegg selges det på nøstebarn og helios. Og du bør i alle fall melde deg inn i tøybleiforumet på tettinntil.no (merk at tøybleiedelen er lukket og du må søke om medlemskap), der er det linker til flere gratis oppskrifter. Du kan bruke alt garn som ikke er superwashbehandlet, og sette inn med lanolin (ullkur) etterpå. Eller kjøpe ferdig lanolisert garn på nøstebarn, feks. Alle tøybleier består av en absorberende del og et sperrelag. Om du skal bruke brettebleier eller formsydde bleier i ren bomull eller bambus, må du ha et sperrelag utenpå. Det kan godt være en ullbukse. Les gjerne mer her: http://www.tettinntil.no/TB_JUNGELEN.htm
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2008 Tusen takk for supert svar! Nå har jeg søkt om medlemskap på tettinntil og er litt klokere Kommer nok til å bestille litt fra nøstebarn ja Er imponert over at til og med sambo er villig til å prøve dette. Han ble brått mer positivt innstilt da han fikk vite at bæsjen gikk rett i do
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå