Gå til innhold

Dyr tur på helsekosten...

Anbefalte innlegg

Var hos legen min idag, og fikk beskjed om å ta jerntilskudd. Stakk derfor innom helsekosten, med hensikt å kjøpe kun dette... men så begynte damen i butikken å fortelle om behov for B-vitamin, omega3, og bringebærbladkapsler (som tydeligvis bør tas siste trimester). Ble en kjempedyr investering, og er i tvil på om alt dette er nødvendig? Spiser vel strengt tatt lite fet fisk, men har ellers et nokså variert kosthold... Hva tar dere av tilskudd???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137126264-dyr-tur-p%C3%A5-helsekosten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er flinke til å selge oss mer enn det vi trenger! Jeg var innom der for en venninne hadde anbefalt meg å kjøpe noe der som hjalp henne mot kvalmen hennes.. Jeg gikk ut derfra med akupuntur armbånd til 250 kr.. Disse skulle hjelpe på alle sa damen bak kassa.. Hun sa det ikke var vits for meg å ta noe av det venninnen min hadde anbefalt og heller ikke vitaminer da hun mente jeg kom til å kaste det opp før det hadde førdøyet i systemet mitt!!

Jeg tar omega- 3 noe legen min maste på meg om å ta.. For det var veldig viktig sa henne! Tar også et kosttilskudd som heter gravid, som jeg fikk på apoteket..

d som er problemet i dag er at mye av maten er halvfabrikatet.-.å mye tilsettningsstoffer..før brukte de bare ferske råvarer og fikk i seg mye mer av d sunne enn d vi gjør i dag..

derfor må vi tilføre kroppen mer av sånne ting så selges på helsekosten..

Folat og omega 3 er vel legenes generelle anbefaling. Enkelte trenger jern i tillegg hvis de har lavt jernlager. Ellers er vel kvalme en annen sak. Finnes masse kjerringråd og noen fungerer sikert også;) Finnes vel ikke mange godt dokumenterte antikvalme midler som er godkjent for gravide... (?)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...