Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å prøve å koppemate jenta mi på 2 uker et måltid om kvelden, og har pumpet ut melk om formiddagen.

Hvordan koppemater jeg? (skal hun holdes liggende, sittende, når vet jeg at hun er mett, temp på melken?). Forsøkte i går, men hun bare spyttet ut alt (skal sies at jeg glemte å varme melken, men tok den rett fra kjøleskapet ...)

Takknemmelig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melken bør absolutt være 37 grader! Du kan dryppe noen dråper på innsiden av håndleddet ditt, når du ikke kjenner dråpene er det ca 37 grader.

Når gutten min var så liten brukte jeg et lite medisinbeger på 25ml i plast som man får kjøpt på apoteket. Varmet det i et vannbad med varmt vann. Husk å koke begeret etter bruk, god hygiene er viktig når de er så små.

Lurt å ta et hånkle rundt jenta inklusiv armene så de ikke veier i veien når du mater. Gutten var hadde vi i sittende stilling, litt tilbakelent - og han lepjet i seg melken nærmest som en katt.

Det er en fin video av koppmating på www.ammehjelpen.no

Skrevet

Gjorde det samme som "liten kuling" m/ dattera mi. Fikk innføring i dette allrede på sykehuset. Men viktig å helle oppå tunga!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...