Gå til innhold

"Kanskje han bare trenger en hånd å holde i" var tipset jeg fikk av HS da jeg fortalte om min urolige baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

En hånd å holde i??? Etter 5 timer med skriking i går kveld, var det vel neppe en hånd å holde i han trengte?

Videre fikk jeg råd til å stryke han litt over panna og kinnet.. Blir helt matt jeg.. Hvis hun ikke vet hva vi skal gjøre, så får hun heller si det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det høres slitsomt ut med 5 timer gråt, både for dere og barnet!

Trøsteklem til dere.

Nå vet jeg ikke om barnet lå i sengen og skrek eller om dere gikk og bar.

Jeg vil anbefale bæretøy, enten sjal eller sele a la Mei Tai el.l.

Endel babyer har mer behov for kroppskontakt enn andre (kan hende det var dette HS prøvde å si - på en litt rar måte.)

De fleste barn roer seg når de får være tett inntil mor eller far og hører hjerterytmen deres.

Det å være i vertikal stilling er også bedre for magevondt enn å ligge rett på ryggen.

Lykke til, håper det ordner seg for dere.

Skrevet

Hvor gammel er han?

Har du noen formeninger om hva det kan være?

Kan det være magesmerter, eller tenner på gang? Brygger på en forkjølelse?

Pleier han å være urolig?

Hvordan er sovemønsteret?

Ikke meningen å bombardere deg med spørsmål, men det er lettere å finne ut hva det kan være om man vet mer....... ;-))

Skrevet

Er utrolig hva man får til svar noen ganger... Spurte selv barnelegen hva vi kunne gjøre med gutten vår som skrek fra 19 til 02 hver eneste dag, kollikk var jo i tankene våre. Fikk til svar at "alle babyer skriker". Dette visste han fordi han var barnelege og bestefar. Ja, babyer skriker, men ikke så lenge uten at det er noe i veien... Nå i etterkant viser det seg at det mest sannsylig var melkeallergi... Og da hjelper det ikke med en hånd å holde i!

Men som du sier, vet de ikke, så si det! Og prøv heller å finne ut hva som er i veien med babyen...

Skrevet

Han er 4 uker. Han er ikke slik hver kveld, et par ganger i uken "bare".

Skrevet

Det kan jo høres ut som kolikk da.. hvis babyen ikke gir seg når du bærer eller vugger, men fortsatt skriker 5 timer i strekk..

Jeg måtte fortelle helsesøsteren vi bruker om at, jo babyen min har kolikk det er ikke bare litt gråting..

Det fikk hun erfare på helsestasjonen og konkluderte med at, ok da, dette her er jo tydelig kolikk, etter hun prøvde å roe henne ned selv men fant ut at, oi det fungerer ikke jo, og hun har skreket i en time allerede.. hmm...

Noen ganger må man bare sette de litt på plass..

Skrevet

Hvis han er slik et par ganger i uken, så kan det være økedøgn (hvis du ammer da). Ellers så kan du la han sove oppå bringen din, slik at han hører hjertelyden(eller din samboer). Jenta vår var slik i ca 6 uker, men hun sovnet tilslutt da fikk ligge oppå en av oss. De trenger veldig mye nærhet den første tiden.

Skrevet

Kan forstå at svaret kan virke litt provoserende, men det fungerte faktisk hos oss. Når tassen er krakilsk hjelper det ofte å holde i hånda hans. Da roer han seg mye fortere mens jeg hvisker rolig i øret hans så han kjenner varm pust mot øret...

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Funka her også, faktisk! I en periode sovna snulla av å bli strøket mellom øynene samt å bli sunget til. Men hun var vel 3 mnd da.

Skrevet

Ligge på mammas bryst og bli strøket på ryggen mens mor nynner noe er beroligende og har iallefall hjulpet på begge mine når de skrek og var urolige.

Sønnen min hadde kollikk og da var det rett til kiropraktiker og det hjalp etter 4 ganger.....

Skriking i 5 timer høres ut som kolikk - det pleier å vare en stund.

Ammer du?

Kan hende du da (hvis du ammer)har spist noe som barnet ikke tålte??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...