Gjest Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Våre netter med en 2 uker gammel baby er:. jenta (som sover mye om dagen), våkner til rundt 21-22. Skriker endel, må byssses. Når hun blir trøtt, prøver vi å legge henne i sengen sin, men som regel går det et par minutter så våkner hun og skriker. Da tar vi henne opp igjen og har det gående. Hun kommer endelig til ro kanskje rundt 1-2. Da er jeg fra meg av trøtthet, men får ikke nødvendigvis sove fordi jeg. 1) venter på at hun våkner igjen 2)venter på at hun blir sulten Som regel våkner hun etter noen timer og vil ha mat (ikke skrik, bare klynking), da tar jeg henne til meg i senga, ammer og tar henne tilbake. Dette pleier å gå fint. Men mellom matingene klynker og grynter hun sånn at det holder meg våken allikevel ... Hadde vært fint å høre hvordan dere har det om natten ...
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Vår gutt er 6 uker, og det er mye som er likt: Vi gir han et bad for å roe han rundt kl. 19 (han kaver en del om kveldene). Koser deretter med han i armene våre og får han i seng alt fra kl. 20 til kl. 22. Det hender han også våkner opp mange ganger - og han er ikke god på å finne roen selv. Sover som oftest til ca kl. 02:00 før han vil ha mat. Da er det svært vanskelig å få han til å roe seg i sin egen seng igjen, så ofte blir han i vår seng... Ny runde med mat rundt kl. 05:00. Jeg kjenner meg svært godt igjen i det at en ikke får til å sove selv fordi en ligger og hører på lyder og venter på neste mating. Har vært til 6-ukerskontroll i dag, og nå skal vi bruke påska på å trene han i å bli flinkere til å finne roen selv. Woi, woi! Jeg ønsker at han skal sove i sin egen seng, fordi både jeg og han sover bedre da - når vi først finner roen.
Kakebakesøte Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Vi har en 3 uker gammel baby og han sover veldig godt på natten. Får siste måltid morsmelk rundt kl 22. Da legger vi han og han sovner som regel. Det har han gjort en tid nå, kanskje fra han var 1 uke. Så våkner han for mat kl 03 ca. Igjen sovner han når jeg legger han. Neste måltid er ved 6-7 tiden. Legger han igjen og han sover til 9 ca. Vi er nok veldig heldige som får nattesøvnen mer eller mindre På kvelden er han urolig, det skal sies. Da er han mye våken og krever kontakt fra ca 18 til ca 22. Sover litt innimellom, men det er sånne "herlige" powernaps Dagtid er også litt opp og ned, han kan til tider ha vanskelig for å finne roen...
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Jenta vår er 5 uker, og jeg kjenner meg igjen i mye det dere skriver. Hun skriker endel og er urolig på kveldstid, så mye av kvelden går til amming og byssing. Vi tar badet rundt kl. 20 de dagene hun skal bades. Ellers legger vi oss rundt kl. 22. Ammer henne liggende i vår seng, og legger henne over i sin egen når hun er i ferd med å sovne. Noen ganger sovner hun da i sin egen seng, men som regel går det noen minutter før hun er lys våken og det blir skrik og leven. Samboer bysser henne slik at hun blir søvning, og vi legger henne tilbake i sin egen seng. Noen ganger sovner hun, andre ganger på puppen til for å få henne rolig. Det ender da som regel med at hun blir værende i vår seng gjennom natten, etter som klokka som regel nærmer seg 24-01 før hun finner roen. Hun våkner som regel i 3 tiden og jeg ammer henne i senga. Prøver å legge henne tilbake i senga si (hvis hun i det hele tatt endte opp der tdligere på natta..), men det hender også at vi sovner sammen i vår seng. Neste måltid er som regel i halv 6 tiden. Det er mye kluss med sovningen hos oss. Vi ønsker også at hun skal lære seg å finne roen selv og helst sovne av seg selv i sin egen seng, men dette er et mas og slit. Det tar som regel et par timer fra vi legger henne første gang til hun endelig sovner. Vi fikk forresten en bamse som lager fosterlyder i gave. Denne fungerer i grunn veldig bra, men ikke alltid dette roer henne heller. Jeg har i grunn bare innstilt meg på at det er og blir et slit en stund fremover, men at det forhåpentligvis bedrer seg etterhvert. Kommer til å være strengere på dette med at hun skal ligge i egen seng nå, da både hun og jeg sover bedre da.
ikke akkurat struttepupp! Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 har ei jente på 6 uker, hu er ganske urolig og har kolikk...så det er en del skriking i heimen. Når det gjelder nettene ser det ut som vi har fått en fin rutine, legging mellom kl 20-21, mat ca kl 24-deretter varierer det en del hvor mye hun spiser (men det kan være relativt ofte av og til) Står opp melom kl 7.30-9.00. Med litt flaks tar snuppa en real lur på fomiddagen(3-4 timer) Ellers er det bare små-lurer...
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Gutten vår er seks uker. Dagene og kveldene har vi null kontroll på, nettene går som oftest bedre. Han får mat rundt 22.30 og sovner som oftest til puppen før han blir forsiktig lagt i voggen. Som oftest må vi vugge litt på den før han sovner skikkelig. Han våkner igjen rundt 02.30 - 03.00 og får bleieskift og amming i senga (er umulig å få han til å sove om vi ikke skifter bleie, men som oftest er den full av bæsj så det er ikke så rart). Legger han igjen, noen ganger sovner han med en gang, men som oftest begynner han å skrike. Etter å ha prøvd vugging, kos og smukk gir jeg til slutt opp og tar han opp i senga for ny amming. Er jeg heldig holder det med det, er jeg uheldig kan jeg holde på i to timer for å få han til å sove. Han våkner igjen rundt 05.00 - 06.00, litt avhengig av når jeg fikk han til å sove etter sist amming. Da er det nytt bleieskift og mer amming. Prøver å legge han i vogga igjen. På gode dager kan han sove noen timer til, men som oftest gir jeg opp etter en times tid og vi står opp. Jeg blir også liggende og vente på at han skal våkne igjen, spesielt på natten får jeg ikke sove fordi jeg vet at han kommer til å våkne etter ti minutter.
chrisos Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 jeg har også en gutt på 6 uker, og jeg syns vi har fine netter. Vi legger oss sammen en gang mellom 23 og 01, og da puppes han i søvn.jeg sovner ofte før han er ferdig. Så våkner han og vil ha mer 3-4 timer senere, og da snur jeg han over på andre siden og han får pupp, og jeg sovner rimelig fort etter at han har fått puppen i munn. Og sånn fortsetter det til jeg står opp (men på morgenen er det litt oftere, ja). Vi prøvde også å legge han i egen seng til å begynne med, men han våknet som dere skriver med en gang, så vi kapitulerte. Nå trives vi begge m å ha det sånn, men kommer til å legge han i egen seng for kvelden når han en eller annen gang finner ut at natta starter tidligere og vi gjerne vil ha kvelden tilbake. Nå spiser han relativt hyppig på kveldstid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå