Jentebarn i februar Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Etter å ha prøvd å få barn i over et år kontaktet vi lege. Det viste seg at jeg har en svulst på hypofysen som forstyrrer hormontilstrømningen. Svulsten er ikke-hormonell men trykker på transportåren. Svulsten skal opereres bort og jeg håper at vi blir gravide så fort som mulig etter operasjonen. Noen andre som har hatt det samme? Hvor lenge var dere eventuelt sykemeldt etter operasjonen?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Ut i fra det jeg vet så har jeg ikke hatt det samme, men jeg har mange ganger lurt. men hva gjorde at dere fikk undersøkt det?? Hva hormoner er det som er tullete?
Jentebarn i februar Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2008 Vi begynte å planlegge barn for over et år siden. Fram til da gikk jeg på p-piller. Da jeg ikke fikk tilbake menstruasjon etter at jeg avsluttet med prevensjon oppsøkte jeg lege. Det ble tatt en rekke blodprøver og andre prøver for å finne årsaken. Jeg har også slitt utrolig mye med hodevondt og tretthet. Prøvene viste at det var litt svigninger i blant annet prolaktinnivået. Jeg ble da sendt på MR. Denne viste en svulst. Svulsten har blitt så stor at den stenger for transporten av hormoner. Altså transporten varierer hele tiden. Jeg skal nå opereres.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Takk for all informasjon:) jeg vil ønske dg lykke til. Det kommer nok til å bli lettere gravid etterpå da ja. Hypofysen styrer jo alle de viktige hormonene i forhold til graviditet osv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå