Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Har dere noen gode råd å komme med,hva skal jeg gjøre når det eneste han vil ha er grøt??
Kanutten83 Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Nå vet jeg ikke hvor gammel han er, men har du prøvd med tutekopp eller vanlig kopp? Du får kjøpt sånne drikkekopper på apoteket som er beregnet til å gi drikke fra hvis man ikke kan amme en dag eller så, men ikke vil gi flaske:o)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Han er 4 mnd, har prøvd å bytte mme men til ingen nytte,det samme med tuttene til flaskene,men han vil rett og slett ikke ha.
Kanutten83 Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Hmmm... da tror jeg du bør høre med HS. Gutten min hadde også mme nekt, men bare i noen dager, drakk veeeldig lite, fikk bare beskjed om å få i ham væske om det så var saft, og så gi frukt eller grøt ved siden av og heller prøve mme igjen om noen dager.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 har hatt akkurat samme problem i 2 mnd og fortsatt, han er mme barn, skjønner det er vanskelig , ingen ting hjelper, har prøvd kopp men det søler, men for 2 dager siden fant jeg en løsning : jeg gir ham tynn grøtt som jeg lager av 150 ml mme 4 ganger i løpet av dagen og gir med ts,det går bedre nå. prøv den.han er foressten 6 mnd, hvor gammel er din ?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Som en siste utvei kan du prøve 20 ml engangssprøyte i plast som du får kjøpt på apoteket. Mitt barn fikk ammestreik og flaskenekt i 2-3 måneders alder, og da var sprøyten eneste måten å få i barnet oppvarmet melk på. Best var det å gi når barnet skriker litt (utpust), for da satte det ingenting i halsen. Vi matet ca 120 ml om gangen til å begynne med. Dessverre er babyen nå 9 mndr og vil fremdeles ha melka servert i sprøyte, og nå uten skiriking. Drikker også litt av kopp, men ikke i store mengder. Som sagt så virker denne løsningen effektivt, men det er veldig slitsomt i lengden. Det er likevel ikke sikkert ditt barn trenger denne metoden annet enn som en kort overgang til tutkopp.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Han er 4 1/2 mnd og har vært slik siden han var 3 mnd. Når du lager den tynne grøten hvor mye pulver har du i. Her får jeg i han grøt men får han nok veske av d?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 ca 2-3 målskjeer pulver , og gir ham vann med sprøyte ca 30 ml hver gang,den grøten som man lager inneholder vann og! .fikk beskjed fra hs.det er bare det eneste løsningen tror jeg, håper det hjelper ditt og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå