Gå til innhold

Hva kler dere babyene deres i når dere er ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere skal trille og når dere skal ut å kjøre?

i disse tider er det ca 7-8-9 grader, men blåser litt.. Er så usikker på hvor mye klær man skal ha på da.

I vogna har jeg på babyen min som er 4 uker; body,strømpebukse med bukse og genser over + hjemmestrikket ulltøy over. også ligger han i en dunpose.

Når vi skal ut å kjøre har han på seg samme klærne med pledd over seg. Blir det for lite? Fikk en kommentar fra tanta til samboer skjønner dere, så ble jeg så usikker.

(mamma har nå kledd på deg så lite, også trur jeg mamma må ut å handle mindre lue til deg for den faller jo bare av) -fordi han vrir seg så mye i bilstolen så den var skjev på.

Skrevet

Høres helt fint ut synes jeg:o) Er mange som kommenterer at jeg har for lite på gutten min også, men han hadde koka skulle han ha hatt på seg body, strømpebukse, bukse og genser, dress og pose med teppe over som de fleste mener han bør ha.... Nå ligger han i vogna si med body, strømpebukse, dress og dyne, helt passe:o) Han er riktignok 5 mnd, men hadde det ikke noe annerledes da han var 4 uker:o)

Skrevet

jeg kjenner jo i nakken at han har passelig temperatur, men når slike gamle tanter blander seg så ble jeg usikker ;p

dunposen er jo også ganske varm så det burde jo holde :)

Takk for svar! Nå stoler jeg litt mer på meg selv igjen ;)

Skrevet

I dag har jeg hatt på lillemor ullbody,strømpebukse,sokker, tynn genser og joggedress. Hun ligger i en tynn utepose med dyne over. nederst i vogna ligger det lammeskinn. Hun har også på seg en tynn ullue med hetta til genseren over. Og votter da selfølgelig. Denne frøkena er nå 3 mnd og 3 uker. Det er forresten ca 9 grader ute.

Skrevet

har vært ute nå:

har de vanlige klærne hans på seg: bukse/body og lester. tykk lue

Ellers et tynt ullpledd og helseteppe som har har inni dunposen...

Tok han opp og har var veldig god og varm, nesten litt svett.

En kan jo kle FOR mye på de også... Hvis det er enda kaldere enn nå har jeg dyne+tynn utedress ...

Skrevet

Til HI. Du har hvertfall ikke for lite...syens nesten det hørtes mye ut, jeg. Husk at dunposene er kjempevarme. Men ikke hør på gamle tanter...de har hvertfall gått ut på mote;o)

I dag hadde jeg på lillegutt (5mnd), strømpebukse, body, bukse og tykk ulljakke og lue + votter inni dunposen. Han var svett da vi kom inn....konklusjonen min var: Rett og slett for mye klær inni den varme dunposen.

Skrevet

Har ikke særlig mer her heller.

Hun har stort sett alltid på seg ( også inne) body, strømpebukse, sparkebukse eller sparkedrakt, eventuelt en genser.

Når vi skal ut tar vi på lue og kjøredress.

Oppi vogna (quinny freestyle) har hun en Quinny pose (som mange har ment ser så tynn ut). Der holder hun godt varmen. Hvis det blåser kraftig tar jeg regntrekket på vogna, for den er litt åpen.

Skrevet

Her er det body og bukse, ev strømpebukse istedenfor bukse.

Utenpå har jeg strikkabukse og jakke.

I tillegg strikkavotter, ullsokker og lue.

Han ligger i dunpose og er akkurat passe varm:-)

Tre lag med klær synes jeg også høres mye ut...

Skrevet

jeg putter henne rett i dunposen (odenwalder med lammeskinn) i de klærne hun bruker inne. Også tar jeg på lue. Hvis jeg bruker ullklær i tillegg blir hun såå svett. Noe som er veldig dumt fordi jeg nesten ikke har fått brukt det folk har strikka til henne. Men dunposer er varme!

Skrevet

Vi har ei på 5 uker og her bruker vi body, strømpebukse og ullklær utanpå, eller genser og bukse og ei ull lue.

Vi bruker som regel bare 2 lag...

ligger i dunpose! med vogntrekket over.

Skrevet

Vår er nå 5 mnd, og været varierer. Når det er såpass mildt har jeg på han strømpebukse, bodyog en tynnere jakke itillegg til tykke sokker, lue og votter. Hender jeg kler på tynn joggebukse også, men min erfaring er at det fort blir for varmt. Har voksipose m fleece innerst. Har kledd han for mye av og til, slik at han er aldeles svett stakkars. Dette jeg nevnte nå er hva jeg maks bruker når det er såpass mildt.

Skrevet

hørest mye ut, vi har en dunpose som en kan snøre helt igjen,slik at bar annsiktet kommer fram..hørest sikkert ubehagelig ut,men jenta mi storkoser seg faktisk smiler og ler..posen er så vanrm,i butikken sa de at det var nok med ullundertøy under...det trudde ikke eg på og tok på ull,bommul og ull igjenn..gullet var gjennomsvett etter 1 times tur..nå har vi ull og pologenser,da er hu akkurat passe varm pluss ullteppe og ullhjelm..

Skrevet

HI her..

tror jeg kler på akkurat passe på han, jeg bare glemte at jeg stolte på meg selv når hu tanta begynte..

Han har jo helt passe temperatur i nakken, så jeg tror nok han har verken for mye eller for lite på seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...