babylengsel Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Hei ! Det er lenge siden jeg har vært sist på disse sidene,kanskje 1 år siden. Har lagt på meg en del på den her tiden og det forbedrer jo ikke mine sjangser å bli gravid igjen:-( Har jo pco og uregelmessig mens. Så jeg lurte på hvordan er en slik lavkarbo diett?Hvor fort hjalp det dere å bli gravid? Er det tungt å gå på en slik diett?
lindynatt Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Jeg går fremdeles mer eller mindre på den fodri det er ikke en diett men enm måte å leve på. Ble ikke gravid men gikk fort ned i vekt og trives bedre, har mer energi og vekten holder seg om enn ikke så lav som jeg ønsker, lavere..
AnneTe Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Hei Jeg har gått på lavkarbo-kur med mål å slanke meg, da jeg var veldig overvektig. Gikk ned drøyt 35 kg på ca. 7 1/2 mnd! Fikk et helt nytt liv etterpå. Før jeg slanket meg hadde jeg svært uregelmessig mens og klarte ikke å bli gravid på mange år. Etterpå ble mens helt regelmessig og jeg blir nå lett gravid. Har mistet flere ganger i MA, men det er en annen historie... Følger fortsatt mange av prinsippene bak lavkarbodietten, men ikke så strengt som da jeg slanket meg og holder vekta ganske bra. klem
jadida Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Dette har jeg også lurt på. Er nå inne i femte året som prøvere. Både mannen min og jeg gikk på lavkarbo for noen år siden, og da ble jeg gravid. Vi hadde da gått på lavkarbo i ca et halvt år. Mistet, men ble gravid igjen. Da var det ca et halvt år siden vi hadde SLUTTET på lavkarbo. Etter det har vi ikke blitt gravide igjen. Venter på time for videre utredning nå, etter å ha prøvd pergo uten resultat. Virket ikke som om legen hadde noe tro på at diett/sinktilskudd hadde hatt noe å si, men jeg begynner nå å lure da... Greit å høre om flere har erfaring med dette?
AnneTe Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Hei Hvis jeg er så heldig å bli gravid igjen, har jeg tenkt å spise lavkarbo-kost under svangerskapet. Det jeg har gjort tidligere er å slutte med lavkarbo da jeg blir gravid og gått over til "normal" kost. Jeg har hatt 7 aborter nå, er utredet + hysteroskopi og de finner ikke noe galt med meg eller mannen min. Må bare teste ut dette hvis det blir en neste gang...kanskje det er det som skal til??
Anonymiana Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Lavkarbo er sunt og godt, og mer en livsstil enn en diett. Det beste er å kutte på de raske karbene permanent, ikke begynne med usunne vaner igjen så fort man er gravid. Begrense de usunne karbene, som feks sukker og få i deg sunne karber, altså grønnsaker. Det finnes en norsk nettbutikk med gode lavkarboprodukter i nå: Lavkarbopikene.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå