Gå til innhold

ekle latex-smokker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lurt på en ting: Synes dere ikke at de der latex-smokkene er ganske ekle? Hvorfor bruker ikke alle silikonsmokker, mye lettere å holde rene, holder lengre, ser mye mer delikate ut osv.

Fortsetter under...

Skrevet

Fordi det kun er lateks-smokk han tar. Det er mye enklere å holde på en lateks-smokk enn en av silikon, for det er hardere materiale. Dessuten så ser den ikke ekkel ut så lenge man skyller dem regelmessig (og koker dem jevnlig) og bytter dem ut, før dem evt rekker å se ekle ut.

Godt mulig at silikonsmokkene holder lenger, men det spiller ingen trille her i gården, for dem skiftes ut før dem rekker å såpass. :-)

Skrevet

Før dem rekker å bli såpass, skulle det stå :-)

Skrevet

Jeg lot ham aldri prøve latex, han fikk silikon fra dag 2.

Skrevet

helt enig med deg HI!

latex smokkene syntes jeg er helt forferdelig ekle! vi har noen, og hun kan bruke både latex og silikon,men hun bruker mest silikon. tar ikke latex smokkene ut av hus. ble kalt vedlig prippen på babysang pga at jeg syntes latex var ekle...

Skrevet

er bare latex-smokker han tar. kjøpte først silikon for de såg renere og bedre ut...men det hjalp ikke,så måtte krype til korset å kjøpe de "ekle" latex-smokkene.

Og nå syns jeg det ikke er ekkelt lenger. bytter ut når de begynner å bli mørke.

Annonse

Skrevet

Vesla her tar ikke silikon hun, så vi må nok bare godta at hun ligger der med sin "ekle" latex smokk...

Skrevet

Hehe, jeg måtte også "krype til korset". Lillegutt hadde kolikk og kiss og hadde et enormt suttebehov. Jeg kjøpte sikkert 6 forskjellige silikonsmokker, men disse klarte han ikke å suge på. Mamma kjøpte en latexsmokk bare for å gi den et forsøk, og det tok et par dager, så satt den godt :-)

Jeg synes også at silikonsmokkene ser renere ut. Men nå bytter vi dem ut såpass ofte og holder dem rene, så da er det egentlig ikke noe nevneverdig problem lenger.

Skrevet

i starten vill e ho ikke ta smokk. måtte da ty tilden gratis smokken som var i apotekpakken. den hadde latex tutt. jeg hadde kjøpt inn silikon smokk før fødsel for det ville jeg bruke. men jenta ville ikke ta den. latex smokken tok hun. da ho ble vant med smokk så byttet jeg til silikon smokk. da ho endelig sugde på den kastet jeg den andre med glede:D her går det kun i silikon smokk.

vet at de ikke er det , men føler at latex ser "skitten" ut.

Skrevet

Spiller det noen rolle hvordan smokken ser ut? Det viktigste er vel at barnet klarer å kose seg med den! Jeg er generelt mest opptatt av at mine produkter skal tilfredsstille barnet mitt, ikke mitt eget behov for "å ta meg bra ut". Å si at en smokk er ekkel syns jeg rett og slett er på kanten. Ja til latexsmokk og godt renhold!

Skrevet

Helt enig med deg StoltMammaForFørsteGang.

Det er jo bare ren egoisme dette her. Vel, hadde det vært for at silikon er bedre i forhold til helse enn latex ville jeg nok tenkt på hva jeg skulle velge, men så langt bruker vi begge typene her i huset. Latex smokkene sitter dessuten myyye bedre (her i huset).

Skrevet

bruker beggedeler, ser ikke problemet

Skrevet

Egoisme? At man foretekker at barnet bruker smokker som ikke kjennes slimete ut etter kort tids bruk? Som er veldig lett å holde rene og som holder seg lenge (latex-smokker ryker mye fortere enn silikon)

Vel, dere om det...

Annonse

Skrevet

Det er latex-smokker som er mest slitesterke..

Du skal være oppmerksom på at silikonsmokker er lette å bite i stykker når barnet har fått tenner.

Skrevet

Trykka lagre litt fort..

Jeg vil heller ha en "ekkel" latex smokk enn en som kan være farlig gitt..

Som en sa over her: Samme hvordan smokken ser ut vel, så lenge den er ren! Syns forøvrig ikke de ser ekle ut heller jeg da..

Skrevet

Det viktigste er vel at smokken er ren, ikke at den ser ren ut.

Her bruker vi latex fordi jeg synes silikonen er så hard.

Skrevet

Jenta vår ville ikke ha silikon smokk, kun latex. Skjønner ikke helt hva som er ekkelt m latex? De vi har blir hverken slimete eller ekkle. Man må jo bare koke de ofte, og det hadde jeg gjort med silikon og, så skjønner heller ikke hellt problemet. Synes bare det er fint at det finnes forskjellige typer, hvis ikke hadde vi ikke fått henne til å ta smokk;)

Skrevet

Den episoden du nevner var selvsagt ille, men det er ett tilfelle av max uflaks for mange år siden. Feilproduksjoner kan man være uheldig å finne i alle typer produkter.

Mer oppdatert info:

Naturgummi (latex) eldes og bør derfor byttes ut etter ca. 1 måneds bruk. Når den eldes endrer sugedelen farge og begynner å svelle i størrelse. Silikon er ett kunstig materiale som ikke eldes. Silikon beholder sin friskhet lengre enn naturgummi og behøver kun å byttes når det blir bitemerker i sugedelen. Tidligere var det laget av et enda hardere materiale og tålte dårlig skarpe barnetenner. Men er silikonsugedelen mykere og mer behagelig.

fra mam.no

Skrevet

Enig med StoltMamma & co. over her. Prinsessa tok kun latex-smokk, og for å være helt ærlig er jeg revnende likegyldig til om smukken er brunaktig eller gjennomsiktig. Den skulle også gjerne være i barnets munn, hvor den har sin funksjon og ikke 'skjemmer' sarte sjeler....

Hva er det for et slim det er snakk om? Det har jeg aldri opplevd. Og forstår heller ikke problemet med renhold av latex-smukker, vs. silikon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...