Gå til innhold

problemet er ikke å sovne men kl 0530 0 morgen!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo alt for tidlig.... 0530 da er det på tide å stå opp. De to siste dagene har snuppe vært hjemme med snart høygravid mamma og da har jeg falt for fristeles og tatt henne inn i sengen og der har vi sovnet og sovet til kl 0800, det er jo himmel. Har dere noen forslag til annen måte å få mini til å sove til kl 07? det holder, er det dumt og sove et par timer i sengen til mamma og pappa på morgenkvisten? det skjer aldri på natten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er utpreget b-menneske, og klarer ikke å stå opp så tidlig, det eneste jeg gjorde da sønnen min drev å våknet på den tida av døgnet var å gå inn å legge ham ned, gi ham sutten og si at det er natt...

Nå sover han fra 19.00 til 08.30 ca hver dag...

Skrevet

Er det noe galt at hun sover litt sammen med deg på morgenen da...? Tror det er veldig normalt. Det må da være deilig for dere begge to å få sove noen timer ekstra. Jeg synes det er så koselig å slappe av litt i senga sammen med gutten min: )

Skrevet

Sånn er jenta vår og, har holdt seg på kl 06 en stund og så kl 05,30 og i natt våkna hun kl 04 og var lysvåken!

har også tatt henne inn i senga vår og hun sovner der etter en stund, men tydeligvis er det veldig stas og derfor våkner hun tidligere og tidligere. I natt tulla hun bare og til slutt måtte jeg bare legge henne i senga si igjen og da sovnet hun til slutt etter endel grining..

Tror nok det er løsningen, hvis du ikke syns det er greit og ta henne i senga deres da..

Skrevet

Ååå, velkommen i klubben... Han er våken en gang mellom 5 og 6, den siste uka 5.30. Da er han så våken og pigg at han bobler helt over av lykke! Må nesten le selv om jeg er så trøtt jeg ikke vet hvilket ben jeg skal stå på... :S Håper det går over. Han roer seg absolutt ikke i senga vår heller, så det er bare å stå opp. Når klokka er nærmere fem, så hender det han får melkeflaske i senga og sovner etterpå.

Skrevet

Hei, lille snupp hadde en periode som varte inntil et par uker siden da hun holdt på slik.

Det vi gjorde:

I løpet av den perioden begynte hun å sove lengre på dagen enn hun noen gang har gjort- kan nå sove opp til 2 timer om dagen (har alltid bare kunnet sove litt over en time i strekk på dagen). Holde øye med hvor mye hun sov på dagen og prøvde å se om det hadde en sammenheng med når hun våknet på morgenen. Det hadde det ikke, så foreløpig lar vi henne sove så leng hun vil på dagen.

Vi begynte også å legge henne en halv time senere. Det hadde ikke umiddelbart noen virkning, men hun legger seg nå gjerne 15 min til 1/2 time senere enn tidligere.

Men en ting vi gjorde er jeg overbevist om har hatt en virkning. Jeg har ventet til klokken ringer til jeg tar henne opp. Tror hun nå har begynt å være i senga og stelle for seg selv mens hun venter på klokka- som oftest sovner hun også igjen. Dersom jeg hører at hun er helt våken og skal gå for å ta henne opp, stiller jeg klokka slik at den ringer før jeg går inn.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...