frk.rosa Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Har en liten gutt som ble født 36+5 og rakk akkurat innen for prematur "grensen". Hadde svangerskapsforgiftning og han hadde sluttet og vokse. Er han da egentlig Dysmatur? Veide 2300 og var 46ca lang da han ble født 36+5.
Slank bakfra :) Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Hei Dysmatur betyr "alt for liten for alder". Det finnes massevis av forskjellige grader av dysmatur. Hvis du finner frem gravideteskortet ditt, så skal målingene stå oppført der. Under vekst står det enten + eller - antall prosent i vekst. Lite tall, og babyen din er lite dysmatur. Høyt tall, og babyen din er meget dysmatur.
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 Jeg har født 2 dysmature barn, og den ene var i tillegg prematur Fikk en gutt 15 dager før termin med vekt på 2500 gr og 48 cm han var dysmatur Så fødte jeg en gutt i uke 34+0 som var 1890 gr og 41 cm lang. Han var også dysmatur
frk.rosa Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2008 Graviditeskortet? det jeg leverte inn ved fødselen?
Slank bakfra :) Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Graviditeskortet? --------------- ......det kortet hvor lege, jordmor eller sykehus skrev opp registreringene om hvor fosteret var da og da. Ved siden av der skal det stå en prosentsats. Det er hvor eventuelt dysmatur et foster er. Står det ingen tall der, så ta en telefon til sykehuset og spør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå