Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Dere som ammer, drikker dere kaffe? Hvor mye? Jeg drikker ca to kopper om dagen. Men det er store kopper, hver kopp er 2dl. Er det for mye? Er det kun at babyen kan bli urolig, eller kan det også være skadelig for babyen på sikt om man drikker for mye kaffe? Har det noe å si når man drikker kaffe i forhold til når man ammer?
mamafrika Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 hei dette er det mange forskjellige meninger om. men hovedregelen når man ammer er jo at det man spiser kommer i svært fortynnet form ut i melken, men gjennom fordøyelsessystemet. Derfor er det ikke mye av koffeinet som når melken. Men på den andre siden er jo barn veldig sarte og systemet veldig rent så de merker nok koffeinet når det blir mye av det. jeg ville nok anbefalt deg å sørge for at du ikke drikker kaffe på tom mage, men i forbindelse eller etter et måltid. Da "vannes" det ut. Følg med på henne om hun blir urolig eller får mageknip, i så fall prøv å kutt det ut et par dager bare for å se endringen. Så kan du evt begynne igjen, med en liten kopp og se an. Jeg har tre barn og ingen av dem har reagert veldig på kaffe. Har drukket en stor kopp om morgenen sammen med frokost (HELT NØDVENDIG for å komme i gang.. og en liten kopp etter middag. Du kan også blande kaffen med litt varm melk, det hjelper kroppen med å bryte det ned (særlig hvsi melken er varm). Hvis du finner ut at det reagerer på koffein, gå på kaffebrenneriet eller lignende og be om en god type koffeinfri kaffe som de maler opp for deg der. Du vil bli overrasket over god den er om du får den fersk. Lykke til Klem fra kaffeglad
--{--{-@solstråle Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 jeg drikker ofte kaffe, spesiellt når jeg er på besøk med folk osv, jenta mi har aldri reagert på det, men i begynnelsen var jeg litt forsiktig og overdrev ikke.. nå tenker jeg ikke så mye på det..men alt med måte . hun er 5 mnd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå