Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg hadde uttak igår og skal settes inn i morgen, torsdag. Men jeg lurer på en ting. Hvordan beregnes terminen da? Befruktningen skjer vel da i løpet av dagen/kvelden eggene taes ut? Bare lurer litt her.

Lykke til alle sammen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

utifra første dag i siste mens kanskje....

Skrevet

tror ikke de regner da med fra siste mens. mener jeg har hørt noe tidligere om hvordan de beregner, men... husker ikke.... tror ikke det er det. nå vet de jo når unnfangelsen skjedde, så rart om de skal rote borti mensen da. aner ikke jeg altså, men høres isåfall veldig merkelig ut.

Skrevet

men det er et sted på nettet de har beregning utifra ivf og innsettingsdagen, men husker ikke hvor og hva linken var...

Skrevet

På min klinikk fikk jeg beskjed om at hvis jeg testet positiv på RD 14 så var jeg 4 uker på vei - så da er de bare å finne ut når man er 40 uker på vei. Dette stemmer overens med alle terminer jeg har fått av diverse leger nå i ettertid :)

Skrevet

Det er nok forskjell fra klinikk til klinikk som nevnt før her. Da jeg ble gravid regnet de ut fra den dagen uttaket var fordi det er den dagen eggene blit befruktet også 38 uker frem.

Skrevet

Takk takk alle sammen :D

Skrevet

På St. Olavs sa de at innsettingsdagen regnes som dag 1 til barnet, dvs den dagen du setter inn, så er du 2 uker på vei. På testdag, 14 dager seinere, er du da 4 uker på vei, og barnet 2 uker gammelt...

Skrevet

Hei, jeg lurte også på dette og har fått beskjed om å regne fosterets uker fra uttaksdatoen, ergo blir din termin regnet to uker før....uansett når du hadde mens - du justerer tiden bare riktig med hormoner, ergo ville du naturlig hatt en mens ca to uker før uttak/befruktningsdatoen. Lykke til.

Skrevet

hei hei... jeg hadde uttak tirsdag og innsetting i dag torsdag 13 mars (samme som deg) og fikk termin dato 2 desember... :-)))

Er kjempefornøyd for jeg satte inn 2 egg + at vi fryste ned 6 egg.

Hadde en MA en uke før jul så jeg håper det går bra denne gangen.

Men jeg kan ikke klage for mandagen feiret vi ettårs dagen til gullungen vårres som er full klaff på første IVF forsøk.

Ønsker deg lykke til !!!

Skrevet

Tusen takk igjen for mange fler svar :)

Fikk vite at jeg var 2 uker på vei på innsettingsdagen, så da vet jeg :)

Men takk uansett for svarene alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...