Gå til innhold

Til dere som har født ved keisersnitt flere ganger

Anbefalte innlegg

Jeg venter nr to i oktober, har en datter fra august 2006. Hun kom til verden ved hastekeisersnitt pga hun lå skeivt og ikke kunne komme ut og hjerterytmen ble ustabil og dalende.

Hadde dere noen plager i forbindelse med keisersnittet i graviditeten?

Jeg hadde smerter velidig lenge etter fødselen. Begynte bli normalt først etter 7 mnd ca. Legen sa det ikke var uvanlig.

Jeg vil gjerne føde normalt hvis jeg får muligheten til det.

Er det noe man skal tenke på, hensyn man skal ta?

Takker for alle svar!

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

jeg hadde akutt keisersnitt med nr 1 pga lang fødsel uten fremgang og til slutt lav hjerterytme. Hadde ingen plager med graviditet nr 2 som også endte i keisersnitt og kanskje litt mer vondt noen få ganger når det har strukket seg med graviditet nr.3. Legen sa at arrvev både der det er sydd og der det har blødd i livmor kan gjøre det vondere når livmor utvides igjen, men at det ikke er farlig.

Jeg prøvde normal fødsel andre gang og har sjekket med overlege på sykehuset også ifht 3 gang at det ikke er noen stor risiko for at det skal skje ting under fødselsen selv med tidligere keisersnitt, men jeg skal likevel ha planlagt keisersnitt nå 3 gang siden det endte i keisersnitt også med nr. 2 men ikke akutt for da var det planlagt at det skulle ta kortere tid før de forløste med keisersnitt dersom fødselsen stoppet opp. Ha en skikkelig prat med lege/jm i forkant og planlegg fremdriften sammen - det er en god følelse å vite at det ikke vil bli som første gang selv om du evt ikke skulle komme i mål med vanlig fødsel. Men håper for deg at du får til det da - nå skal jeg ha planlagt KS med nr 3 for jeg tror ikke at jeg klarer det selv egentlig og blir veldig sliten av først å komme gjennom nesten en hel fødsel for så en operasjon - føler det litt som et nederlag å ikke prøve en gang til, men jeg har kommet til at det er det beste for meg også mentalt i forberedelse frem mot fødsel nå med 2 små barn fra før også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...