Mirabella1 Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Hvorfor er ikke da hasj lovlig og alkohol ulovlig? Er det slik at dere narkomane vet bedre enn resten av landet?? ;P
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 har no med at alkoholen liksom har en "tradisjon", mens narkotikaen er noe "nytt" som da ble lettere og forby. Folk ville jo ikke gi opp alkoholen sin. Og det tviler jeg på at de aller fleste her inne ville gjøre om alkohol ble forbudt i dag. Da er det snakk om at bla bla bla.... tilogmed grunnloven måtte endres. Da narkotikaen ble forbudt, sånn litt etter litt utover 60-70 tallet da det hadde en oppblomstring drev man ikke å forsket noe særlig på hva som var mest skadelig av alkohol og narkotika. Alkohol var allmen godkjennt. Narkotika var noe nytt og fremmed. Alt med måte er det vel noe som heter, men den beste rusen er endorfin kicket. Så skal man ha en skikkelig rus ville jeg foreslå bungee jumping, surfing, offpist eller en forelskelse! -Juvente jenta-
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Pga internasjonale handelsavtaler ville vi fått problemer om vi stoppet all import av alkohol. Det er kun derfor. Det har jo rudmiddelforskere og overleger stått frem med for lenge siden.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 alkohol er veldig farlig hvis man er avhengig.. men å nyte alkohol en sjelden gang av og til er da ikke farlig i det hele tatt! man kjenner sine begrensniger da og får ikke abstinenser etter det. man er seff dum og full der og da men man er jo ikke i nærheten av barna sine når man drikker(for de som har vett til det..)ser åssen det har gått med veninner av meg som har begynt på hasj, å neida det er ikke farlig og blablabla..når hasjen ikke ble nok, så gikk det over til speed og de ble radmagre og har null kontroll! jeg merner at hvis røyk og alkohol ikke er nok en gang i blant så har man et problem... har riktignok ALDRI prøvd noe narkotisk stoff selv så jeg vet ikke åssen det er å ruse seg, men er jævlig i mot det og det har ødelagt så mange liv og tatt mange liv. mange som er narkomane lyver bare til seg selv.. så de tror det selv! de er helt på tur.. har ingen respekt for slike mennesker, men stor respekt for dem som klarer å slutte!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 "ser åssen det har gått med veninner av meg som har begynt på hasj, å neida det er ikke farlig og blablabla..når hasjen ikke ble nok, så gikk det over til speed og de ble radmagre og har null kontroll!" Har du sett at folk har blitt speedfreaks fordi "hasj ikke lenger er nok", eller er dette en tolkning du har hentet fra løse luften? "jeg merner at hvis røyk og alkohol ikke er nok en gang i blant så har man et problem... " På hvilket grunnlag mener du dette? Det er få rusmisbrukere jeg vet om som har større vanskeligheter med å kutte ut rusmisbruket sitt enn nikotinjunkere. Og større skader enn løsmidler (deriblant) alkohol forårsaker, skal man lete lenge etter. Er det livene som går tapt i forbindelse med rusmisbruk som er motargumentet ditt, er det meg ubegriperlig at du i samme håndvending finner det forsvarlig å bruke alkohol.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Dere som bruker narkotika forsvarer det med nebb og klør! Narrer dere selv og finner unnskyldninger for å likestille det med tobakk... Det er ikke akkurat samme virkning på tobakk og hasj / speed... "her kan dere hjelpe og støtte hverandre" står det på forsida her. Hjelpe hverandre med hva?? Finne nye måter å blande hasj på eller hvor dere kan få tak i? Jeg trodde poenget var å hjelpe i vanskelige situasjoner for de som hadde sluttet pga bla graviditet...
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #8 Skrevet 12. april 2008 "Dere som bruker narkotika forsvarer det med nebb og klør! Narrer dere selv og finner unnskyldninger for å likestille det med tobakk..." Det er ikke bruken av rusmidler som er det viktigste for meg i denne debatten, men heller det å til stadighet bli omtalt som "de andre" av rødvinsdrikkende, moralske pekefingre. Som om en hvilken som helst vinmonopolkunde ikke ville gjort og gjør det samme ang sitt eget rusbruk. Det blir hele tiden slått i bordet med at legale og illegale rusmidler ikke kan sammenlignes på noen måte, men det er likevel ingen som kan redegjøre for hvorfor man ikke skal kunne gjøre det. "Det er ikke akkurat samme virkning på tobakk og hasj / speed..." Gledelig at du ser ut til å sitte inne med noe kunnskap. Jeg er også fullstendig klar over hva som står øverst på denne forumsiden, og jeg ville aldri finne på å si til noen som forteller om rusproblemene sine at de burde fortsette å ruse seg. Det er jo nettopp i disse tilfellene rusmidler er farlige, og jeg vil aldri forsøke å bagatellisere rusavhengighet. Det bør imidlertid være en forståelse av at om man har problemer i forhold til et rusmiddel, er det ikke dermed sagt at man har det i forhold til et annet. Det bør derfor være mulig å være på denne siden for å snakke om feks et alkoholproblem, uten at man ikke skal kunne protestere på såkalt "faktainformasjon" som er spunnet på rene, skjære myter. Jeg er ikke opptatt av å "hvitmale" all rusbruk, like lite som jeg bifaller ren "svartmaling".
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 Det har blitt sagt at hvis man visste mer om alkohol før, ville det blitt ulovlig det, òg... Og egentlig burde det kanskje vært det... Jeg foretrekker heller mennesker som er steine på heroin enn drita fulle voksne mennesker... æsj!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå