Vegaspia Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Hei alle sammen, Nå har jeg satt igang med assistert befrukning. Har prøvd i 1.5 år nå, var gravid i fjor men endte i BO uka 7. Dro til gyn og banket i bordet, det fikk meg til å tenke på å bytte gyn... han er ikke mye positiv til at jenter over 40 skal få barn. Han fikk meg til å føle at løpet var kjørt... OG det er det IKKE... jeg gir ikke opp før jeg har det svart på hvitt at eggene mine er for "gamle". Men han skrev ut papirer på de prøvene jeg og samboer skal ta. Jeg har ringt Volvat i Olso, der er det aldersgrense på 42 år, men jeg var velkommen til å søke. Kanskje jeg burde søke andre steder?? Danmark... noen som vet aldersgrense der ? Så var det det økonomiske da... lurer på hvordan jeg skal få det til, om jeg så må ta en ekstrajobb for å klare det SKAL jeg prøve. Gubben er LITT tilbaketrukken, men han gjør det jeg sier han skal gjøre hihi.... Ingen av oss har barn så ønsket er jo der... Noen som har noen gode råd...??
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Hei og velkommen.. Alder burde ikke vaere det som stopper deg hvertfall. Tror nok det er best a gjoere det dere kan saa du/dere ikke angrer etterpaa. Kan jeg spoerre hvorfor dere begynte saa sent med aa faa barn? (maa ikke svare altsaa) Naar det gjelder proeving i Danmark saa vet jeg ikke grensene, desverre.. Det oekonomiske saa faar du vel likevel dekket medisiner over 15000, uansett, om jeg har skjoent det riktig..Men om dere velger utlandet, saa blir jo reisepenger et stort utlegg regner jeg med..
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Hei, Vegaspia Jeg synes ikke du skal gi opp hvis dette er noe du virkelig vil!! Da vil du alltid angre. Ang. aldersgrense i Danmark, så behandler de ikke kvinner som har fylt 46. Dvs at så lenge du er 45 eller under, er ingen søknad nødvendig!! Det er heller ingen ventetid, så du kan få satt i gang fort. De bruker også litt andre teknikker i Danmark, som ikke er tillatt i Norge. Et eksempel er assisted hatching. Når egg blir eldre blir ofte "skallet" hardere, og da har ikke egget mulighet til å feste seg. Derfor er det mange par som drar til Danmark for å få hjelp til dette! Meg og min kone er selv unge (23 & 25), så vi er ikke i helt samme situasjon, men må ty til IVF pga tette eggledere. Vi har akkurat bygd nytt hus, og jeg har bare deltidsstilling i skolen. Så vi er ikke akkurat rike.. Men det med barn er så viktig for oss, at man bare får det til. Det blir noen trange måneder økonomisk, og vi har måtte låne litt. Tror ikke vi kommer til å angre for å si det sånn Lykke til, og bare spør, hvis det er noe mer du lurer på!
Vegaspia Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2008 Svar til "kanskje snart RUGER" hvorfor vi begynte så seint å få barn...godt spørsmål... Vi traff hverandre for 8 år siden første gang, var sammen bare noen mnd, men for 2 år siden fant vi tilbake til hverandre. Og for at jeg skulle ta han tilbake ( litt rot i både i gammel og ny tid) måtte han love at det ikke skulle stå på at vi skulle prøve å få barn. Så vi begynte fra dag en vi ble sammen med å prøve. ) Må innrømme at jeg gjorde endel drastiske ting ( søkte etter en donor) i de årene vi ikke var sammen. Fordi jeg følte allerede da at klokka tikket. Var jo singel i mange år pga overvekt ( følte jo at ingen ville ha meg) så hadde jo ikke noen lyse utsikter til å finne noen kjæreste. De jeg traff hadde barn og skulle absolutt ikke ha flere ... Jeg var veldig overvektig, hadde en "kar" som ville hjelpe meg men et HELT år hadde jeg mensen og da ble det jo ikke mange forsøkene jeg fikk til. Fikk slankeoperasjon fordi jeg ville bli gravid + mange tillegssykdommer, og gikk ned 35 kg. Syklus er helt perfekt, kommer på dagen. Årene har bare flydd avgårde, og her sitter jeg. Med samboer og prøver å skaffe et lite nurk en trygg fremtid. ) Men jeg gir ikke opp.... Uff , nå ble det langt her... sorry... og med det lunch over ) Takk for at dere gidder å lese )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå