Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Vi har altid kokt smokkene. og min søster var til lege med gutten sin for han hadde fått sopp i munnen.da fikk hun beskjed om at hun måtte koke smokkene oftere. men nå sier en veninne til meg at smokker IKKE skal kokes!? Hun bare skyller de hver dag!? Jeg skyller de også selvf. Men samler opp og koker de. så han har helt rene hver dag.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Tror ikke det er vanlig å koke dem hver dag, jeg har kokt dem før første bruk og hvis hun mister dem på bakken ute i en søledam eller annet. Har ho bare hatt dem inne eller de ikke har vært i kontakt med annet en henne, gulv og bord så skyller jeg dem bare.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 HI Ja, hver dag er gjerne i meste laget. Men de bør jo kokes innimellom...ikke bare skylles..blir jo ikke rene av det.
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Jo, jeg koker smokker 2-3 ganger i uka, uansett om de bare har vært i munnen på dattera eller har falt på bakken. Det blir masse bakterier på smokken. Tenk bare på når barn er syke, da.... Da vil det være sykdomsbakterier på smokken hele tida og barna bruker lengre tid på å bli friske igjen. Viktig med god hygiene her. Siden koking kan svekke kvaliteten på smokken over tid bytter jeg heller ut smokkene ofte. Kjøper nye smokker ca. annenhver mnd.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 HI Godt å høre "Mummimamma-med 2 mummitroll" ! jeg gjør det samme som deg! Nå har jeg bedt venninnen min koke smokkene til jenten sin også innimellom. hun kokte de jo bare når de var helt ny!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Koker smokkene hver dag, jeg.... Pga usannsynlig standhaftig trøske.. grrrrr!!!! Men det mest irriterende er at den forsvant en stund, men da begynte hun endelig å ta sutt, og jeg hadde ikke tenkt på å koke dem. Så da kom hele dritten tilbake igjen, og vi må gjennom samme styret en gang til!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 første annonym som svarte her igjen, jeg også koker smokken når jenta var er syk, elelr om hun gulper på den da. Slik jeg oppdaget at smokkeholderen vi har tåler ikke å kokes.............................. Men siden det erikke er spesielt ofte ho er syk, og ikke plages hun med trøske eller annet heller så ser jeg ikke vitsen med å koke så ofte. Litt bakterier har ho godt av. jeg syntes det er helt greit at andr koker smokken hver dag om så hvis de føler for det, jeg har valgt å ikke gjøre det da vi ikke har behov..... Sånn er det bare. Forskjellige menninger om ting veit du.
du og jeg og vi to Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 Det står bakpå pakken med smokkene vi bruker at de skal kokes i 5 minutt ved bruk, og i butikken sa de at de burde kokes 2-3 ganger i uka.
Elfi regndråpe Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 Jeg koker også smokkene hver dag. Koker jo flasker hver dag og da er det så enkelt og bare hive oppi smokkene også.
line_n & sara Skrevet 12. mars 2008 #10 Skrevet 12. mars 2008 mulig vennina di (til hi) mener den "plastikk-gift-saken" altså, flasker og smokker avgir litt gift under oppvarming. (pga behandlingsstoff i plastikken) ble skrevet mye om det her på dib.. vi kjøpte oss giftfrie smokker og flasker på barnevognhuset, og de tåler koking!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #11 Skrevet 12. mars 2008 Koker dem en gang i mellom, max en gang i uka. Ellers bare skyller jeg dem lett. Begge ungene har holdt seg helt friske.
Mamsen og lillegutt Skrevet 12. mars 2008 #12 Skrevet 12. mars 2008 på de smokkene jeg har, (NUK) så tror jeg det stod at de bare skulle kokes før første gangs bruk. pga at de ikke tåler det... Nå er han 7mnd og jeg koker de ikke før første gangs bruk en gang. bare skyller de i varmt vann først,og kaldt vann etterpå...
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #13 Skrevet 12. mars 2008 HI Jeg bruker også NUK smokkene, men koker de ofte selvom.har gått helt fint det.... kjøper heller oftere nye.
du og jeg og vi to Skrevet 12. mars 2008 #14 Skrevet 12. mars 2008 Vi bruker også NUK, og bak på pakken står det at de skal rengjøres og renses før første gangs bruk og etter hver gang ved videre bruk, og så står det at man skal unngå å skade smokkene når de rengjøres i konkende vann ved å bruke tilstrekkelig vann (koking i 5 min. er tilstrekkelig).
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #15 Skrevet 12. mars 2008 HI Det bra "du og jeg og vi to" ! Da er det ikke så dumt at jeg har gjort det likevel Jeg har rett og slett bare fulgt fornuften/instinktet mitt her altså. Syns det sier seg selv at en bør koke smokkene innimellom for at de skal holde seg rene!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #16 Skrevet 12. mars 2008 Jeg kokte masse før, men nå er sønnen min 10 mnd og spiser på ALT! Jeg har fått beskjed at etter 6 mnd trenger man ikke koke flasker lenger, så da koker jeg ikke smokkene heller. Jeg koker de når de er nye da:)
du og jeg og vi to Skrevet 12. mars 2008 #17 Skrevet 12. mars 2008 Ja, og de tar i alle fall ikke skade av de i følge de i butikken. Så lenge man bruker kokende vann, og ikke konkende vann som jeg skrev i stad, he, he.
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #18 Skrevet 12. mars 2008 De skal ikke nødvendigvis kokes, men skåldes. DVS det er ikke nødvendig med en kasserolle o.l. men overhelde dem med kokende vann og la dem ligge noen minutter. Jeg spurte sambo til råds, som holder på å utdanne seg til mikrobiolog, for jeg syntes det virket så unødvendig. Han mente det ville ha samme effekt med skålding så lenge de fikk ligge 5-6 minutter i det varme vannet som koking i to, siden de fleste bakterier vil da dø uansett. Mere hårdføre bakterier ville ikke dø før ved 120 grader uansett og så varmt blir det heller ikke ved koking.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #19 Skrevet 12. mars 2008 HI ok. det kan sikkert stemme "Musipusi" Men jeg koker dem bare sammen med flaskene, slår to fluer i en smekk. Så det er like enkelt syns jeg Men tusen takk for godt svar!
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #20 Skrevet 12. mars 2008 Det kan man jo likegreit, men jeg fullammer og bruker ikke flasker i det hele tatt. Men jeg kan godt skålde tuttene hennes med èn arm ( med henne på den andre). Jeg ville trengt begge hvis jeg skulle til å bøye meg og finne frem en kaserolle..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå