Gå til innhold

Maur inne i huset!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å bli gal. Oppdaget maur både inne i stuen og på badet (!). Hva kan jeg gjøre for å kvitte meg med det?

Skrevet

Først må du finne ut hvor de kommer inn, så må du legge ut maurkverk. Maur i huset kan gjøre store skader, så du bør nok finne det ut rimlig kjapt. En annen ting du kan gjøre er å kontakte skadedyrkontrollen.

Skrevet

Hvordan klarer jeg å finne ut hvor de kommer fra da?

Skrevet

Det er nok jordmaur du har(svarte). Eg har det også. dei kjem inn kvar vår, når dei våkna etter vinteren, fordi det er litt for kaldt ute. Når det blir heitare ute, forsvinn dei:)

Dei er ikkje skadelige eller farlige, men gu' kor irriterande. skadedyrkontrollen har eit giftmiddel du kan bruke, som er meir effektivt enn det du får kjøpt på butikken, fordi det ikkje drep mauren med ein gang, men "lar" mauren ta det med til tua som mat til dronninga:) Tua er kanskje under ein stein/helle, nede i jorda eller inntil husveggen(i jorda).

Skrevet

Først må du se hvilken type maur du har fått inn... Vi har en liten sukkermaur invasjon her for tiden... Har hatt det samme problemet hver vår.. Nå i påsken skal vi grave opp hellene rundt huset for å se om vi finner tua. Sukkermaur, bittesmå sorte, er ikke farlige. De ødelegger ikke huset- de er sjenerende, men ikke skadedyr.

Stokkmaur derimot, store rød /brun/ sorte, kan gjøre store skader på huset!

Det vi har måtte gjøre hver gang er å begrense antallet maur med å legge ut pulver som er giftig for dem rundt hele det området vi tror de kommer fra. Det hjelper der og da, men så lenge vi ikke finner tua så blir det bare en midlertidig løsning.

Skrevet

Kontakt firmaet Pelias Norsk Skadedyrkontroll. De selger produkter som er veldig effektive mot maur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...