Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har nettopp begynt å gi grøt til min 4,5 mnd gamle gutt. Jeg gir noen skjeer grøt rett før jeg gir MME til to måltider pr dag i de siste dagene har jeg økt mengden noe. I dag tenkte jeg å gi full porsjon (se hvor mye han vil ha). skal jeg fremdeles gi MME på flaske etterpå? Kan jeg gi han for mye mat?
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Hei! Vi har gjort det litt motsatt av deg vi, da... Har gitt mme først og grøt etterpå. Fikk han grøt først ville han nemlig ikke ha noe å drikke... Men fikk han mme først gikk alt ned, pluss grøten... Han sa ganske greit i fra når han ikke ville ha mer. Men fikk han for mye gulpet han det opp igjen. Når gutten din er 4.5 mnd skal han jo fortsatt ha en del melk, da. Vi gjorde det slik at vi lagde ei full flaske mme også tok vi det vi trengte til grøten og resten fikk lillegutt på flaske. Ellers kan du jo ringe helsesøster å spørre:) Jeg mener iallfall at de aller, aller fleste babyer justerer fint selv hvor mye mat de trenger. Regner med at du gir en god del mme resten av dagen? Så kan jo også være mulig å gi vann etter grøten?? Eller evt gi grøt en stund før han skal legge seg og mme rett før han legger seg?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 smart å gi mme først. Nå ga jeg han nettopp en ganske stor porsjon grøt, prøvde med vann til, men det var ikke mye han ville ha av det. Vi lager også en vanlig flaske MME også bruker vi noe av det i grøten, og gir resten på flaske.idag ville han ikke ha MME etter grøten, var sikkert mett... så jeg skal prøve å gi MME eller vann først neste gang. Vi gir MME resten av måltidene resten av dagen, så han burde få i seg nok. (200 ml 4 ganger + 1 måltid med grøt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå