Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Hovrdan er arbeidstida deres? Sentrene er vel oppe fra 9-20 på kveldene...Hvor mange timer jobber dere? Tjener dere bra? Kunne tenkt meg å jobbe i sånne butikker:))
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 - Arbeistiden følger senterets åpningstid. (mange har åpent 21) - Vanlig er å jobbe 6-8 timer skift - Lønnen er stort sett ikke bra. (Eksempel: Glitter betaler rundt 115kr i timen) Varier fra butikk til butikk! Men oppå dette får du selvfølgelig prosenter på varene i butikken. Ellers: Har du problemer med ryggen bruk GODE sko! Det er tungt å stå i 7 timer! Vanlige arbeidsoppgaver: - Henge ut varer - Rydde og vaske i butikk - Ta oppgjør på kassen - Bestille varer (butikk sjef og assisterende butikksjef gjør vanligvis det) - service service service =)
MartheMor+Lillegutt Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Jeg jobba en liten periode i en sånn butikk i et senter. Det ble jo en god del "ugunstig" arbeidstid uten at jeg følte jeg fikk betalt for det. I tillegg var det som StoltMamma sier, tungt å stå hele dagen. Nå jobber jeg turnus innen helsevesenet, og der får jeg hvertfall bedre betalt for å jobbe kveld/helg/natt. Og jeg trives veldig godt med turnusarbeid:)
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 ja, det er viktig å sjekke opp eventuelle tillegg som blir nevnt her. Der jeg jobbet fikk vi tillegg etter kl 16, og etter kl 20.
Fire småtroll Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Hvis du tar jobb i en av disse kjente kjedene får du lønn etter tariff og ekstra for ubekvem arbeidstid på kveld og lørdag. Du blir ikke rik, men har du høy ansenitet, jobber fulltid, med et par kvelder i uka og annenhver lørdag tjener du fra 200-250.000,- i året, alt etter hvilken kjede du jobber i.. Har forstått at f.eks H&M lønner over tariff. Jeg trives kjempegodt med å jobbe i kjedebutikk på senter, bare sørg for gode sko, å stå hele dagen blir du fort vant til...
Mammaen til 2007jenta Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 jeg har jobbet på H&M i flere år, er en super bedrift!! Aldri noe tull med lønn ol. Greie arbeidstider 10-16, 16-20. el 12-20. Jeg er veldig fornøyd med lønnen, rundt 145kr timen+ masse masse bonus. Gode personalordninger, og som oftest aldri noe problem å få fridager, bytte vakter ol da vi er mange som jobber i butikken, og ka bytte rundt. Skulle du ønske å jobbe i en kjedebutikk, ambefaler jeg hm. Har jobbet i en del klesbutikker, snakker av erfaring:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå